Запис Детальніше

Самостійна робота над текстом у навчальних посібниках для 3 класу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10877/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10877
 
Title Самостійна робота над текстом у навчальних посібниках для 3 класу
Самостоятельная работа над текстом в учебных пособиях для 3 класса
Independent work on a text in textbooks for 3rd form
 
Creator Шевчук, Л.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
8 Language. Linguistics. Literature
 
Description У статті розглядаються сутність і форми самостійної роботи школярів, особливості її використання у початкових класах, види завдань для самостійної роботи над текстом учнів 3 класу, доцільні для подання у навчальних посібниках.
В статье рассматриваются сущность и формы самостоятельной работы учащихся, особенности ее использования в начальных классах, виды заданий для самостоятельной работы над текстом учащихся 3 класса, целесообразные для использования в дополнительных учебных пособиях.
The actuality of using independent work on a text by junior schoolchildren on the principles of competence-based approach is substantiated in the article. The essence of pupils’ independent work is considered, its types and forms, most expedient for implementation in educational process of primary school for working on a text, are distinguished.
The State standard of primary general education and the curriculum “Literary Reading” are analysed with a purpose of tasks selection for independent work on a text by pupils of 3rd form.
The main trends of independent work on a text by 3rd form pupils are identified, the relevant tasks for manuals on elective course are selected and organized. In particular, it is a few number of tasks on developing technology of reading; tasks on recognition of words, sentences, indentions, texts, editing, construction of words, sentences, texts; fulfilling tasks on semantic and structural analysis of composition, developing pupils’ creative activity on the basis of reading etc.
In manuals it is expedient to combine texts and selected the above tasks in small blocks according to thematic principle.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10877/1/Shevchuk_Sam_rob_nad_tekstom.pdf
Шевчук, Л.М. (2014) Independent work on a text in textbooks for 3rd form Проблеми сучасного підручника, 1 (14). pp. 843-851.