Запис Детальніше

Варіативна складова змісту освіти у контексті особистісно орієнтованого навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10895/
http://didactics.ucoz.ua/_ld/8/844_KVI-2015-02.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10895
 
Title Варіативна складова змісту освіти у контексті особистісно орієнтованого навчання
The variable component of the content of education in the context of personality-oriented training
Вариативная составляющая содержания образования в контексте личностно ориентированного обучения
 
Creator Кизенко, Василь Іванович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах автор розглядає суб'єктний досвід у процесі навчання, організацію індивідуальної діяльності, індивідуально вироблені способи навчальної роботи й особисте ставлення учнів до неї. У процесі такого навчання у школярів формується досвід емоційно-ціннісного ставлення до засвоєних знань.
In this article the author examines the subjective experience of the individual in the learning process. It is also said about the organization of individual activities and individually worked out ways of academic work. In the process of training students' formative experience emotionally-valuable relation to the acquisition of knowledge.
В тэзах автор рассматривает субъектный опыт в процессе обучения, организацию индивидуальной деятельности, индивидуально выработанные способы учебной работы и личное отношение учащихся к ней. В процессе такого обучения у школьников формируется опыт эмоционально-ценностного отношения к усвоенным знаниям.
 
Publisher ТОВ «Іліон»
 
Date 2015
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10895/1/844_KVI-2015-02.pdf
Кизенко, Василь Іванович (2015) The variable component of the content of education in the context of personality-oriented training In: Методичний вісник Науково-дослідницької лабораторії дидактики початкової освіти ТОВ «Іліон», м. Миколаїв, Україна, pp. 102-103.