Відбір змісту освіти для старшої школи й відображення його у програмах і підручниках
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10897/
|
|
Title |
Відбір змісту освіти для старшої школи й відображення його у програмах і підручниках
Education content selection for the high school and its representation in the curriculum and textbooks Отбор содержания образования для старшей школы и отображение его в программах и учебниках |
|
Creator |
Кизенко, Василь Іванович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті представлено результати наукового пошуку з проблеми відбору змісту освіти для старшої школи та відображення його у програмах і підручниках. Розкрито суть понять, що становлять основу наукового контексту дослідження. Розглянуто основні функції сучасної освіти – соціалізації, людиностворююча, культуротворча. Обґрунтовано етапи формування змісту сучасної шкільної освіти: проектування; реалізація. Охарактеризовано рівні проектування змісту сучасної шкільної освіти: загальнокультурного уявлення; навчального предмета; навчального матеріалу; процесу навчання, або реалізації змісту курсів за вибором безпосередньо в діяльності навчання; особистого досвіду учня. Визначено пріоритетні критерії відбору змісту освіти: урахування практичного значення змісту навчального матеріалу для формування базових структур особистості, урахування доцільності збагачення світоглядних знань учнів методами і прийомами наукового пізнання, які створюють передумови для всебічного розвитку особистості учня. Окреслено перспективи розв’язання проблеми відбору змісту освіти для старшої школи та відображення його у програмах і підручниках, надано пропозиції щодо їх реалізації.
In the article, the results of the research on the education content selection for the high school and its representation in the curriculum and textbooks are demonstrated. The essence of the issues that are the fundamentals for the research scientific context is determined. The main functions of modern education, namely, social, personality and culture formative were covered. The stages of the modern school education formation were specified. They are projecting and realization. The levels for the modern school education projecting were characterized. They comprise an overview of a common culture, subject, academic material, education process or the optional courses content in the teaching process for the formation of the personality’s basic structures, pupil’s personal experience. The main criteria for the education content selection were defined, namely, taking into consideration the practical value of the educational material content for the formation of the basic personality’s structures, taking into account the expediency of the pupils’ world outlook improvement by means of the scientific cognition methods and ways which ensure the conditions necessary for the whole development of a pupil’s personality. В статье представлены результаты научного поиска проблемы отбора содержания образования для старшей школы и отображения его в программах и учебниках. Раскрыта сущность понятий, составляющих основу научного контекста исследования. Рассмотрены основные функции современного образования – социализации, человекосозидающая, культуротворческая. Обоснованы этапы формирования содержания современного школьного образования: проектирование; реализация. Охарактеризованы уровни проектирования содержания современного школьного образования: общекультурного представления; учебного предмета; учебного материала; процесса обучения, или реализации содержания курсов по выбору непосредственно в деятельности обучения; личного опыта учащегося. Определены приоритетные критерии отбора содержания образования: учет практического значения содержания учебного материала для формирования базовых компетенций личности, учет целесообразности обогащения мировоззренческих знаний учащихся методами и приемами научного познания, которые создают предпосылки для всестороннего развития личности учащегося. Намечены перспективы решения проблемы отбора содержания для старшей школы и отображения его в программах и учебниках, даны предложения по их реализации. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10897/1/845_KVI-15-05.pdf
- Кизенко, Василь Іванович (2015) Education content selection for the high school and its representation in the curriculum and textbooks Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 276-288. ISSN ISBN 978-966-544-404-5 |
|