Запис Детальніше

Можливості міжпредметної інтеграції змісту шкільного підручника

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10902/
 
Title Можливості міжпредметної інтеграції змісту шкільного підручника
Possibilities for interdisciplinary integration of the content of school textbooks
Некоторые вопросы содержания школьного учебника в свете межпредметной интеграции
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена аналізу можливостей міжпредметної інтеграції змісту шкільного підручника. Основна ідея статті - довести, що інтеграція є провідним чинником, який повинен впливати на трансформацію змісту освіти, зокрема змісту шкільного підручника.
This article examines possibilities of interdisciplinary integration of textbook content. The main idea of the article to improve that integration is the leading factor that should influence the transformation of educational content, including the content of school textbooks. The analyzing concepts "integration", "integration of content subjects." The article deals with the basic provisions of the State Standard and Concepts of profile education in high school in the context of intersubject integration of learning content. The necessity of improving that transforming learning content based on fundamentalization and integration. The necessity of improving that transforming learning content of the school textbook on the principles of integration training. The conclusion about the need for a new type of textbooks that meet the needs of specialized schools.
Статья посвящена анализу возможностей межпредметной интеграции содержания школьного учебника. Основная идея статьи - доказать, что интеграция является ведущим фактором, который должен влиять на трансформацию содержания образования, в частности содержания школьного учебника.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10902/7/854_BOV_15_PSP.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2015) Possibilities for interdisciplinary integration of the content of school textbooks Проблеми сучасного підручника, 1 (15). pp. 18-25. ISSN ISBN 978-966-544-404-5