Запис Детальніше

Міжпредметність як необхідна умова модернізації змісту освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10907/
http://didactics.ucoz.ua/_ld/8/852_VGO-15-konf.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10907
 
Title Міжпредметність як необхідна умова модернізації змісту освіти
Interdisciplinary as a necessary condition of modernization of content of education
Межпредметность как необходимое условие модернизации содержания образования
 
Creator Васьківська, Галина Олексіївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах йдеться про реалізацію міжпредметних зв’язків в умовах профільного навчання, що формує в учнів старшої школи звичку до комплексного розгляду досліджуваних об’єктів і явищ, синтезування знань і способів діяльності з різних галузей задля пізнання себе й оточення.
In the abstract deals with the implementation of interdisciplinary connections in the context of vocational training. Such interdisciplinary connections contribute to the formation of high school students have a holistic understanding of objects and phenomena. This helps the students to synthesize knowledge and put into practice ways of working in different directions. The purpose of this job is to know yourself and other people.
В тезисах идет речь о реализации межпредметных связей в условиях профильного обучения, формирующих у учеников старшей школы привычку комплексно рассматривать исследуемые объекты и явления, синтезировать знания и способы деятельности в разных сферах с целью познания себя и окружающих.
 
Publisher Посвіт
 
Date 2015
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10907/1/852_VGO-15-konf.pdf
Васьківська, Галина Олексіївна (2015) Interdisciplinary as a necessary condition of modernization of content of education In: Сучасні тенденції розвитку освіти і науки в інтердисциплінарному контексті Посвіт, м.Ченстохова, Польща; м. Ужгород, м. Дрогобич, Україна, pp. 91-92. ISBN 978-617-7235-50-6