Запис Детальніше

Формування читацьких умінь учнів 1-2 класів малочисельної сільської школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10953/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10953
 
Title Формування читацьких умінь учнів 1-2 класів малочисельної сільської школи
Формирование читательских умений учащихся 1-2 классов малочисленной сельской школы
Reading skills formation of pupils 1-2 classes of few rural schools
 
Creator Шевчук, Л.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У статті характеризуються особливості формування читацьких умінь молодших школярів. Здійснено теоретичний аналіз передумов та основних засад формування уміння читати учнів 1-2 класів. Виокремлюються особливості формування даного уміння у молодших школярів в умовах малочисельної сільської школи.
В статье характеризуются особенности формирования читательских умений младших школьников. Осуществлён теоретический анализ предпосылок и основных принципов формирования умения читать учащихся 1-2 классов. Выделяются особенности формирования данного умения у младших школьников в условиях малочисленной сельской школы.
The peculiarities of elementary schoolchildren reading skills formation is characterized in the article. The theoretical analysis of pre-condition and fundamental principles of pupils 1-2 forms reading skills formation is realized. The peculiarities of elementary schoolchildren skill formation in the conditions of few rural school are defined.
 
Publisher ПП Жовтий О.О.
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10953/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%8C%202010%20.pdf
Шевчук, Л.М. (2010) Reading skills formation of pupils 1-2 classes of few rural schools Психолого-педагогічні проблеми сільської школи (35). pp. 135-140.