Формування читацьких умінь учнів 1-2 класів малочисельної сільської школи
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10953/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10953 |
|
Title |
Формування читацьких умінь учнів 1-2 класів малочисельної сільської школи
Формирование читательских умений учащихся 1-2 классов малочисленной сельской школы Reading skills formation of pupils 1-2 classes of few rural schools |
|
Creator |
Шевчук, Л.М.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 82 Literature |
|
Description |
У статті характеризуються особливості формування читацьких умінь молодших школярів. Здійснено теоретичний аналіз передумов та основних засад формування уміння читати учнів 1-2 класів. Виокремлюються особливості формування даного уміння у молодших школярів в умовах малочисельної сільської школи.
В статье характеризуются особенности формирования читательских умений младших школьников. Осуществлён теоретический анализ предпосылок и основных принципов формирования умения читать учащихся 1-2 классов. Выделяются особенности формирования данного умения у младших школьников в условиях малочисленной сельской школы. The peculiarities of elementary schoolchildren reading skills formation is characterized in the article. The theoretical analysis of pre-condition and fundamental principles of pupils 1-2 forms reading skills formation is realized. The peculiarities of elementary schoolchildren skill formation in the conditions of few rural school are defined. |
|
Publisher |
ПП Жовтий О.О.
|
|
Date |
2010
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10953/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%8C%202010%20.pdf
Шевчук, Л.М. (2010) Reading skills formation of pupils 1-2 classes of few rural schools Психолого-педагогічні проблеми сільської школи (35). pp. 135-140. |
|