Запис Детальніше

Професійний розвиток керівників професійно-технічних навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10970/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10970
 
Title Професійний розвиток керівників професійно-технічних навчальних закладів
Профессиональное развитие руководителей профессионально-технических учебных заведений
Professional development of the technical vocational institutions directors
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті обґрунтовано необхідність єдності управлінських дій керівників ПТНЗ як особистостей і фахівців, що сприяє якості та результативності їхнього професійного й особистісного розвитку. Проаналізовано професійний розвиток керівників ПТНЗ в управлінській діяльності, охарактеризовано основні чинники професійного розвитку й закцентовано увагу на провідних якостях, рисах і проявах особистості керівника.
Охарактеризовано основні методологічні підходи до обґрунтування професійного розвитку керівників ПТНЗ. Пріоритет надано суб’єктно-діяльнісному підходу, який також враховує вимоги більшості інших підходів (особистісного, діяльнісного, системного, суб’єктного) і методологічних принципів (єдності свідомості та поведінки, особистості та діяльності тощо).
Представлено основні етапи професійного розвитку особистості керівника ПТНЗ та стисло охарактеризовано їх зміст. Визначено, що такий розвиток має особистісно-професійний характер, що представляє процес розвитку особистості у професійному середовищі, орієнтований на повну актуалізацію її духовного, когнітивного, професійного, фахового та управлінського потенціалів як суб’єкта управління та на досягнення істотних результатів у ній. Обґрунтовано зміст поняття «професійний розвиток» щодо особистості керівника ПТНЗ.
В статье обосновано, что руководители ПТУЗ как личности и специалисты находятся в единстве, имеют непосредственное влияние друг на друга, а качество и результативность их профессионального развития непосредственно обусловлены личностным развитием. Проанализировано профессиональное развитие руководителей ПТУ в управленческой деятельности, охарактеризованы основные факторы профессионального развития и акцентировано внимание на ведущих качествах, чертах и проявлениях личности руководителя.
Охарактеризованы основные методологические подходы к обоснованию профессионального развития руководителей ПТУЗ, приоритет предоставлен субъектно-деятельностному подходу, который одновременно учитывает требования большинства других подходов (личностного, деятельностного, системного, субъектного) и методологических принципов (единства сознания и поведения, личности и деятельности и т.п.).
Представлены основные этапы профессионального развития личности руководителя ПТУЗ и кратко охарактеризованы их содержание. Определено, что такое развитие должно личностно-профессиональный характер, что представляет процесс развития личности в профессиональной среде, ориентированный на полную актуализацию ее духовного, когнитивного, профессионального, профессионального и управленческого потенциалов как субъекта управления и на достижение существенных результатов в ней.
Обосновано содержание понятия «профессиональное развитие» личности руководителя ПТУЗ
The article proves that technical vocational institutions directors as personalities and specialists are in unity, have direct impact on each other, and the quality and efficiency of their professional development is caused by their immediate personality development. It analyzes professional development of the technical vocational institutions directors in the informational and analytical activity, and characterizes basic factors of the professional development. It also focuses on the leading properties, features and manifestations of the director’s personality.
The article characterizes main methodological approaches to the substantiation of the professional development of the technical vocational institutions directors. It prioritizes the subject and activity approach which takes into account demands of the majority of other approaches (personality, activity, systematic, subject) and methodological principles (unity of consciousness and behavior, personality and activity etc.)
It presents the main stages of professional development of the technical vocational institutions directors and briefly sets out its contents. It defines that such development is personally professional in nature. It presents the personality development process in the professional environment, oriented at the full updating of its spiritual, cognitive, professional and management potentials as the management actor and at the achievement of the essential results in it. It substantiates the concept of “professional development” to the technical vocational institutions director’s personality.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10970/1/%D0%AF%D0%B3%D1%83%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%92%D0%92_%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%E2%84%965.pdf
Ягупов, Василь Васильович (2014) Professional development of the technical vocational institutions directors Модернізація професійної освіти і навчання (5). pp. 18-31.