Запис Детальніше

Особливості становлення професійної ідентичності вихователя дошкільного навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11006/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11006
 
Title Особливості становлення професійної ідентичності вихователя дошкільного навчального закладу
Features of formation of professional identity of the tutor of preschool educational institution
 
Creator Хомутиннікова, Н.Н.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description В статті описано підходи до вивчення психологічного аспекту співвідношення між вимогами професії та можливостями особистості щодо оволодіння змістом професійної діяльності. Розглядається складові особистості, найбільш важливі для самовизначення у педагічній діяльності, а саме: Я-концепція, рефлексивність, саморегуляція та їх похідні. Аналіз здійснено на матеріалі самоставлення вихователів дошкільних навчальних закладів.
The authors describe the approaches to study the psychological aspect of interrelation between demands of a profession and a person’s capacities. Personality components are considered (Self-conception, reflexivity, self-regulation and their derivates) which are the most important for the self-determination in educational activity. The analysis is made at the material of a pre-school educator’s Self-attitude.
 
Publisher "Гельветика"
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11006/1/397.pdf
Хомутиннікова, Н.Н. (2015) Features of formation of professional identity of the tutor of preschool educational institution Молодий вчений, 2 (17). pp. 439-443. ISSN 2304-5809