Effects of organization-level and individual-level factors on organizational culture types of educational institutions
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11048/
|
|
Title |
Effects of organization-level and individual-level factors on organizational culture types of educational institutions
Вплив чинників організаційного та особистісного рівня на тип організаційної культури закладів освіти Влияние факторов организационного и личностного уровня на тип организационной культуры образовательных учреждений |
|
Creator |
Карамушка, Л.М.
Терещенко, К.В. Івкін, В.М. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The article deals with the distinctive characteristics of organizational cultures of educational organizations. In their empirical investigation the authors analyzed secondary schools' organizational cultures, identified the organization- and individual-level factors that affected the developmental levels of organizational cultures of secondary schools, as well as revealed the relationships between the types of organizational culture and organization-level factors (educational organization's type, organization's work force (number of people employed by the organization), organization's 'age', and organization's location) and individual-level factors (organizational, professional and socio-demographic).
У статті розкрито специфіку організаційної культури освітніх організацій. У ході емпіричного дослідження проаналізовано типи організаційної культури загальноосвітніх закладів. Констатовано переважання в освітніх організаціях «консервативного» типу організаційної культури (культури «ролей») і недостатню представленість «прогресивного» типу організаційної культури (культури «особистості»). Виокремлено чинники, які можуть впливати на рівень розвитку типів організаційної культури закладу: чинники організаційного та особистісного рівня. Розкрито зв’язок між типом організаційної культури та чинниками організаційного рівня («тип освітньої організації»; «кількість людей, які працюють в організації»; «час існування організації»; «місце розташування організації»), також між типом організаційної культури та чинниками особистісного рівня (організаційно-професійними та соціально-демографічними чинниками). Виявлено, що такі «прогресивні» типи організаційної культури, як культури «завдань» та «особистості», більш характерні для інноваційних навчальних закладів, ніж для традиційних. Встановлено, що «консервативні» типи організаційної культури, такі як культури «влади» та «ролей», більше виражені в навчальних закладах з великою кількістю працівників, ніж у навчальних закладах з малою кількістю працівників. Дослідження зв’язку між типами організаційної культури та організаційно-професійними чинниками виявило, що чим вищу посаду займають респонденти, тим більше вони орієнтовані на культури «завдань» та «особистості». Аналіз зв’язку між типами організаційної культури та соціально-демографічними чинниками показав, що чоловіки більше, ніж жінки, орієнтовані на такі «жорсткі» типи організаційної культури, як культури «влади» та «ролей». В статье раскрыта специфика организационной культуры образовательных организаций. В ходе эмпирического исследования проанализированы типы организационной культуры общеобразовательных учреждений. Выделены факторы, которые могут влиять на уровень развития типов организационной культуры учреждения: факторы организационного и личностного уровня. Раскрыта связь между типом организационной культуры и факторами организационного уровня («тип образовательной организации», «количество людей, работающих в организации», «время существования организации», «место нахождения организации»), также между типом организационной культуры и факторами личностного уровня (организационно-профессиональными и социально-демографическими факторами). |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11048/1/Karamushka_3.pdf
- Карамушка, Л.М., Терещенко, К.В. and Івкін, В.М. (2015) Effects of organization-level and individual-level factors on organizational culture types of educational institutions Організаційна психологія. Економічна психологія, 3. pp. 16-21. ISSN 2411-3190 |
|