Міжнародні підходи до оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності в системі загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11115/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11115 |
|
Title |
Міжнародні підходи до оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності в системі загальної середньої освіти
International approaches to the information and communication competence evaluatiion in the system of secondary education |
|
Creator |
Овчарук, О.В.
|
|
Subject |
001.9 Dissemination of ideas
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Проблеми оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентність) в системі загальної середньої освіти у країнах Європи, зокрема, Європейського Союзу у порівняльно-педагогічному контексті є важливим напрямом дослідження для української системи освіти. Основна увага сьогодні спрямовується на з’ясування форм, методів, процедур здійснення оцінювання рівнів інформаційно-комунікаційної компетентності учнів, вчителів та керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Problems of the evaluation of information and communication competence (ICT-competence) in general secondary education in Europe, including the European Union in comparative pedagogical context is an important area of research for the Ukrainian education system. The focus today is aimed at clarifying the forms, methods and procedures for evaluating levels of information and communication competence of students, teachers and school heads of secondary schools. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11115/1/Ovcharuk_tezy_zvitna_2015.pdf
Овчарук, О.В. (2015) International approaches to the information and communication competence evaluatiion in the system of secondary education In: Звітна конференція ІІТЗН НАПН України ІІТЗН НАПН України, м.Київ, Україна. (In Press) |
|