Запис Детальніше

Еволюція хмарних обчислень як актуального засобу навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11127/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11127
 
Title Еволюція хмарних обчислень як актуального засобу навчання
The evolution of cloud computing as a contemporary learning tool
Эволюция облачных вычислений как актуального средства обучения
 
Creator Носенко, Ю.Г.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті розкрито зміст поняття хмарних обчислень як актуального засобу навчання; представлено технічну еволюцію та характеристики сучасних хмарних технологій; описано моделі надання хмарних послуг; розглянуто хмарне рішення Microsoft Office 365 для навчальних закладів;проаналізовано переваги й потенційні проблеми використання хмарних технологій в освіті.
In the article the meaning of cloud computing as a contemporary learning tool is revealed; technical evolution and characteristics of modern cloud technology are presented; models of cloud services are described; cloud solutions Microsoft Office 365 for education are considered; the benefits and potential problems of using of cloud technologies in education are analyzed.
В статье раскрыто содержание понятия облачных вычислений как актуального средства обучения; представлено техническую эволюцию и характеристики современных облачных технологий; описано модели предоставления облачных услуг; рассмотрено облачное решение Microsoft Office 365 для учебных заведений; проанализированы преимущества и потенциальные проблемы использования облачных технологий в образовании.
 
Publisher «Світоч»
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11127/1/Nosenko%20Yu..pdf
Носенко, Ю.Г. (2015) The evolution of cloud computing as a contemporary learning tool Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах, 5.