Хмарні технології навчання: витоки
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11133/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1234 10.5072/lib.iitta.gov.ua/11133 |
|
Title |
Хмарні технології навчання: витоки
Облачные технологии обучения: происхождение The cloud technologies of learning: origin |
|
Creator |
Маркова, О. М.
Семеріков, С.О. Стрюк, А.М. |
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
|
|
Description |
Метою дослідження є розгляд еволюції концепції комп’ютерної послуги у роботах зарубіжних дослідників 1959–66 рр. Уперше введено у вітчизняний науковий обіг результати А. О. Манна й розширено огляд результатів Д. Ф. Паркхілла щодо концепції комп’ютерної (інформаційної) послуги. Доведено функціональну ідентичність концепції комп’ютерної і хмарної послуги, уточнено першоджерела моделей надання хмарних послуг. Наведено трактування поняття «хмарні технології навчання». Зроблено висновок про неперервність розвитку хмарних технологій за останні 55 років і їх зв’язок із розвитком ІКТ у цілому. Результати дослідження надають можливість визначити перспективи розвитку хмарних технологій у цілому і хмарних технологій навчання зокрема. Целью исследования является рассмотрение эволюции концепции компьютерной услуги в работах зарубежных исследователей 1959–66 гг. Впервые введены в отечественный научный оборот результаты А. О. Манна и расширен обзор результатов Д. Ф. Паркхилла по концепции компьютерной (информационной) услуги. Доказана функциональная идентичность концепции компьютерной и облачной услуги, уточнено первоисточники моделей предоставления облачных услуг. Приведена трактовка понятия «облачные технологии обучения». Сделан вывод о непрерывности развития облачных технологий за последние 55 лет и их связь с развитием ИКТ в целом. Результаты исследования дают возможность определить перспективы развития облачных технологий в целом и облачных технологий обучения в частности. The research goal is to investigate the evolution of the concept of utility computing in the works of foreign researchers in the years 1959-1966. First the A. O. Mann’s results and expanded overview of the D. F. Parkhill’s results on the concept of computer (information) utility were introduced in the domestic scientific circulation. Functionally identity of the computer utility and cloud computing concepts was proved, as well as refined the primary sources of cloud service models. There was proposed the interpretation of the “cloud technologies of learning” concept. Continuity of the development of cloud technologies over the past 55 years and their relationship with the development of ICT in general was concluded. The research results make it possible to determine the prospects of the development of cloud computing in general and cloud technologies of learning in particular. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11133/1/1234-4556-1-PB.pdf
Маркова, О. М. and Семеріков, С.О. and Стрюк, А.М. (2015) The cloud technologies of learning: origin Інформаційні технології і засоби навчання, 2 (46). pp. 29-44. ISSN 2076-8184 |
|