Запис Детальніше

Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителя у галузі середньої освіти Нідерландів: підходи, моделі, досвід

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11143/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1303
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11143
 
Title Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителя у галузі середньої освіти Нідерландів: підходи, моделі, досвід
Вevelopment of teachers’ information and communication competence in general secondary education of the Netherlands: approaches, models, experience
 
Creator Гриценчук, О.О.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті висвітлюється проблема розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності учителя навчального закладу системи загальної середньої освіти Нідерландів. Подано аналіз досвіду таких національних інституцій як Центр експертизи навчання з ІКТ, фонд Kennisnet, SchoolNet Нідерландів, Інститут розвитку змісту освіти Нідерландів (SLO), Консультативна рада керівників педагогічних факультетів. Подано загальні підходи та представлено моделі інформаційно-комунікаційної компетентності учителя загальноосвітнього навчального закладу, розкрито їх сутність, виокремлено проблемні аспекти, особливості, загальні тенденції та шляхи розвитку ІК-компетентності
учителя навчального закладу системи загальної середньої освіти Нідерландів.
The article deals with the problem of teacher’s information and communication competence development in general secondary education of the Netherlands. The analysis of the experience of such national institutions as Expertise Centre of ICT Education, Fund Kennisnet,
SchoolNet of the Netherlands, Netherlands Institute for Curriculum Development (SLO), GeneralConsultative Body of Heads of Teachers Educational Faculties is presented. There are identified peculiarities, common trends, approaches and models of teacher’s information and communication competence, as well as the ways of teacher’s information and communication competence future
development in general secondary education of the Netherlands.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11143/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%205-2015.pdf
Гриценчук, О.О. (2015) Вevelopment of teachers’ information and communication competence in general secondary education of the Netherlands: approaches, models, experience Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (49). pp. 71-81. ISSN 2076-8184