Запис Детальніше

Psychological and pedagogical preconditions for the development of information and educational learning environment for upper-form pupils by means of network technologies

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11155/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1304/966
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11155
 
Title Psychological and pedagogical preconditions for the development of information and educational learning environment for upper-form pupils by means of network technologies
Психолого-педагогічні передумови розвитку інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників засобами мережних технологій
 
Creator Коневщинська, О.Е.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
 
Description In the article the favourable psychological and pedagogical preconditions of the development of information and educational environment for upper-form pupils learning with the use of network technologies are proved. The state and prospects of modern electronic social networks in the educational process are analyzed. There are identified a number of psychological and pedagogical prerequisites to facilitate the development of information and educational environment of upper-form pupils learning based on interaction between education, training and development at all stages. Efficiency of organization of educational process with the use of network technology in accordance with the principles of open education, including integrity, continuity and consistency has been investigated.
У статті обґрунтовано суттєві психолого-педагогічні передумови розвитку інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників з використанням засобів мережних технологій. Проаналізовано стан і перспективи використання сучасних електронних соціальних мереж у навчально-виховному процесі. Виокремлено низку психолого-педагогічних чинників, що зумовлюють формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників, які базуються на взаємодії навчання, виховання й розвитку на всіх його етапах. Досліджено ефективність організації педагогічного процесу з використанням мережних технологій відповідно до принципів відкритої освіти, серед яких цілісність, неперервність і системність.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2015-10
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11155/1/1304-4912-1-PB.pdf
Коневщинська, О.Е. (2015) Psychological and pedagogical preconditions for the development of information and educational learning environment for upper-form pupils by means of network technologies Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (49). pp. 82-88. ISSN 2076-8184