Ноологічні принципи розвитку професійної Я–концепції особистості
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11220/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11220 |
|
Title |
Ноологічні принципи розвитку професійної Я–концепції особистості
Noological principles of professional self-concept of personality Ноологические принципы развития профессиональной Я-концепции личности |
|
Creator |
Онищенко, В.Д.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
|
|
Description |
Викладена в навчальному посібнику проблематика (розроблена в контексті основних напрямів досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні на 2013–2017 рр.) стосується формування професійних якостей кваліфікованих робітників як однієї з найважливіших міждисциплінарних проблем (психолого-педагогічних, ноологічних та соціально-гуманітарних). Визначальними показниками професійної готовності фахівця є його особистісні характеристики, які методологічно тематизуються в контексті розвитку професійної Я–концепції. Професійна Я–концепція особистості формується в надрах душевно-духовної (ноологічно-психологічної) Я–концепції як тріадної активності імпресивного Я особистості, її рефлексивного та експресивного Я. Професійна Я-концепція особистості – це надскладне ноологічне утворення самосвідомості людини, основоположний чинник цілісної організації людини як образу і подоби Божої. Саме ця Я–концепція забезпечує збереження гідності й честі людини, її самооцінки та самоповаги, характеризує ступінь морально-духовної готовності особистості до професійної діяльності, гуманної поведінки, професійного спілкування. У навчальному посібнику доведено, що розвиток професійної Я–концепції особистості стосується загальної проблеми становлення професіонала як внутрішнє джерело його професійного розвитку й особистісного ноологічного морально-духовного зростання. Навчальний посібник призначений для викладачів ПТНЗ і може бути корисним також учителям соціально-гуманітарних дисциплін загальноосвітньої школи. Issues of the textbook (developed in the context of the main directions of research on pedagogical and psychological sciences in Ukraine for 2013-2017 years) concern the formation of professional qualities of skilled workers as one of the major interdisciplinary problems (psychological, pedagogical, noological, social and humanitarian). Personal characteristics that are methodologically thematized in the context of professional self-concept development of a specialist are considered to be the defining indicators of his/her professional readiness Professional self-concept f a personality is formed in the depth of individual soul-spiritual (noological and psychological) self-concept as a triad activity of impressive ego, reflective ego and expressive ego of a personality. Professional self-concept of a personality is superfophisticated noological formation of human self-consciousness, it is the fundamental factor of coherent organization of a human being as the image and likeness of God. It is the self-concept that maintains the dignity, honor, self-esteem and self-respect of a human. It characterizes the degree of moral and spiritual readiness of an individual to the professional activity, humane conduct and professional communication. The textbook proves that the development of professional self-concept refers to the general problem of the becoming of a professional as an internal source of its professional development and personal noological moral and spiritual growth. The manual is intended for teachers of vocational schools and can also be useful to teachers of social and humanitarian subjects in secondary schools. Изложенная в учебном пособии проблематика (разработана в контексте основных направлений исследований по педагогическим и психологическим наукам в Украине на 2013-2017 гг.) касается формирования профессиональных качеств квалифицированных рабочих как одной из важнейших междисциплинарных проблем (психолого-педагогических, ноологических и социально-гуманитарных). Определяющими показателями профессиональной готовности специалиста является его личностные характеристики, которые методологически тематизируются в контексте развития профессиональной Я-концепции. Профессиональная Я-концепция личности формируется в недрах душевно-духовной (ноологично-психологической) Я-концепции как триадной активности импрессивного Я личности, ее рефлексивного и экспрессивного Я. Профессиональная Я-концепция личности – это сверхсложное ноологическое образование самосознания человека, основополагающий фактор целостной организации человека как образа и подобия Божия. Именно эта Я-концепция обеспечивает сохранение достоинства и чести человека, его самооценки и самоуважения, характеризует степень морально-духовной готовности личности к профессиональной деятельности, гуманного поведения, профессионального общения. В учебном пособии доказано, что развитие профессиональной Я-концепции личности касается общей проблемы становления профессионала как внутренний источник его профессионального развития и личностного ноологического нравственно-духовного роста. Учебное пособие предназначено для преподавателей ПТУ и может быть полезным также учителям социально-гуманитарных дисциплин общеобразовательной школы. |
|
Date |
2015
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11220/1/%D0%9E%D0%BD%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%20%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87.%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1.%202015..pdf
Онищенко, В.Д. (2015) Noological principles of professional self-concept of personality [Teaching Resource] (Submitted) |
|