Особливості впровадження технології контекстного навчання у закладах професійно-технічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11230/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11230 |
|
Title |
Особливості впровадження технології контекстного навчання у закладах професійно-технічної освіти
Особенности внедрения технологии контекстного обучения в учреждениях профессионально-технического образования Features of the introduction of technology in the context of training in Institute of vocational education and training |
|
Creator |
Герлянд, Т.М.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Статтю присвячено проблемі впровадження технології контекстного навчання у закладах професійно-технічної освіти за сучасних умов. Виявлено, що основна мета контекстного навчання – формування у межах навчальної діяльності учня професійно-технічного навчального закладу його цілісної, внутрішньо вмотивованої професійної діяльності як майбутнього фахівця. Наведено аналіз сучасних досліджень з проблеми та основних вимог до впровадження технології контекстного навчання в закладах професійно-технічної освіти. Статья посвящена проблеме внедрения технологии контекстного обучения в учреждениях профессионально-технического образования в современных условиях. Выявлено, что основная цель контекстного обучения – формирование в рамках учебной деятельности ученика профессионально-технического учебного заведения, его целостной внутренне мотивированной профессиональной деятельности как будущего специалиста. Приведен анализ современных исследований по проблеме и основных требований к внедрению технологии контекстного обучения в учреждениях профессионально-технического образования. The article deals with the introduction of technology in the context of training institutions of vocational education in modern conditions. It was revealed that the main purpose of contextual learning – formation into education student of vocational educational institution of its integrated internally motivated professional activity as a future professional. An analysis of current research on the issue and the main requirements for the implementation of learning technologies in the context of vocational education. |
|
Publisher |
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
|
|
Date |
2015-12-15
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11230/1/%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B4%20%D0%A2.%D0%9C._%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%86%D0%9F%D0%A2%D0%9E_2015.doc.pdf
Герлянд, Т.М. (2015) Features of the introduction of technology in the context of training in Institute of vocational education and training Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти. Професійна педагогіка (10). pp. 84-88. ISSN 2223 - 5752 |
|