Запис Детальніше

Психолого-андрагогічні умови розвитку професійної компетентності працівників методичних служб у процесі підвищення кваліфікації

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11242/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11242
 
Title Психолого-андрагогічні умови розвитку професійної компетентності працівників методичних служб у процесі підвищення кваліфікації
Рsychological-andragogical conditions of professional competence development of methodological service employees in a process of advanced training
 
Creator Катюк, Я.Л.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття присвячена аналізу психолого-андрагогічних умов розвитку професійної компетентності працівників методичних служб у процесі підвищення кваліфікації. Розглянуто поняття «андрагогічної компетентності». Обгрунтовано професійну позицію андрагога в системі підвищення кваліфікації як недирективну форму допомоги, спрямовану на стимулювання механізмів саморозвитку і активізацію власних ресурсів категорії методичних працівників. Виокремлено завдання психолого-андрагогічного супроводу працівників методичних служб в процесі підвищення кваліфікації.
Освітній процес курсів підвищення кваліфікації розглянуто з позиції динамічної системи взаємодії дорослих слухачів як суб’єктів навчання і команди викладачів-андрагогів, які виконують фасилітативні та тьюторські функції в освітньому середовищі, створеному на основі особистісно-орієнтованого, андрагогічного, діяльнісного підходів.
This article analyzes the psychological-andragogical conditions of professional competence development of methodological service employees in a process of advanced training. The concept of "andragogical competence" is reviewed in it. A professional position of andragog in the system of training as nondirective form of assistance aimed at promoting self-development and activation of mechanisms of own resources of a category of teaching staff is justified here. The objectives of psychological and andragogical support during training are distinguished in this article.
The educational process of advanced training courses is seen as an open dynamic system of interaction between adult students as subjects of learning and a team of teachers-andragogs performing fasilitative and tutorial functions in the educational environment, created on the base of student-centered, andragogical, active approaches.
Статья посвящена анализу психолого-андрагогических условий развития профессиональной компетентности работников методических служб в процессе повышения квалификации. Рассмотрено понятие «андрагогической компетентности». Обосновано профессиональную позицию андрагога в системе повышения квалификации как недирективную форму помощи, которая способствует стимулированию механизмов саморазвития и активизации собственных ресурсов категории методических работников. Выделены задания психолого-андрагогического сопровождения работников методических служб в процессе повышения квалификации.
Образовательный процесс курсов повышения квалификации рассмотрен как открытая динамическая система взаимодействия взрослых слушателей как субъектов обучения и команды преподавателей-андрагогов, которые исполняют фасилитативные и тьюторские функции в образовательной среде, созданной на основе личностно-ориентированного, андрагогического подходов.
 
Publisher Ун-т менеджменту освіти НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11242/1/%D0%9A%D0%90%D0%A2%D0%AE%D0%9A%20%D0%AF.%D0%9B_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
Катюк, Я.Л. (2015) Рsychological-andragogical conditions of professional competence development of methodological service employees in a process of advanced training Вісник післядипломної освіти, 12 (25). pp. 80-90. ISSN 2218-7650