Запис Детальніше

Особливості психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів у системі післядипломної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11243/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11243
 
Title Особливості психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів у системі післядипломної освіти
Рeculiarities of officers-educators’ psychological andpedagogical training in the system of postgraduate education
 
Creator Катюк, Я.Л.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description Стаття присвячена проблемам психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів ліцеїв з посиленою військовою підготовкою в теорії і практиці післядипломної освіти. Зокрема, розкрито вимоги до посади офіцера-вихователя, проаналізовано зміст його професійної діяльності, розкрито сутність поняття психолого-педагогічної компетентності офіцера-вихователя, описано зміст психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів на курсах підвищення кваліфікації.
The article isdedicated to the problems of psychological and pedagogical training ofofficers-educators of lyceums with intensive military training in the theoryand practice of postgraduate education. In particular the requirements forofficer-educator’s post are enlightened; the content of his professional activitiesis analyzed; the essence of concept of officer-educator’ psychological and pedagogicalcompetence is exposed; the content of officers-educators’ psychological and pedagogicaltraining on the in-service training courses is described.
 
Publisher Педагогічна освіта
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11243/1/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D1%8E%D0%BA%20%D0%AF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0_%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
Катюк, Я.Л. (2015) Рeculiarities of officers-educators’ psychological andpedagogical training in the system of postgraduate education ScienceRise, 6/5 (11). pp. 17-20. ISSN 2313-6286