Особливості психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів у системі післядипломної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11243/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11243 |
|
Title |
Особливості психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів у системі післядипломної освіти
Рeculiarities of officers-educators’ psychological andpedagogical training in the system of postgraduate education |
|
Creator |
Катюк, Я.Л.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
|
|
Description |
Стаття присвячена проблемам психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів ліцеїв з посиленою військовою підготовкою в теорії і практиці післядипломної освіти. Зокрема, розкрито вимоги до посади офіцера-вихователя, проаналізовано зміст його професійної діяльності, розкрито сутність поняття психолого-педагогічної компетентності офіцера-вихователя, описано зміст психолого-педагогічної підготовки офіцерів-вихователів на курсах підвищення кваліфікації.
The article isdedicated to the problems of psychological and pedagogical training ofofficers-educators of lyceums with intensive military training in the theoryand practice of postgraduate education. In particular the requirements forofficer-educator’s post are enlightened; the content of his professional activitiesis analyzed; the essence of concept of officer-educator’ psychological and pedagogicalcompetence is exposed; the content of officers-educators’ psychological and pedagogicaltraining on the in-service training courses is described. |
|
Publisher |
Педагогічна освіта
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11243/1/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D1%8E%D0%BA%20%D0%AF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0_%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
Катюк, Я.Л. (2015) Рeculiarities of officers-educators’ psychological andpedagogical training in the system of postgraduate education ScienceRise, 6/5 (11). pp. 17-20. ISSN 2313-6286 |
|