Науково-методичне забезпечення навчання української літератури в старшій школі: освітні виклики, сучасний стан і перспективи на майбутнє
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11247/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11247 |
|
Title |
Науково-методичне забезпечення навчання української літератури в старшій школі: освітні виклики, сучасний стан і перспективи на майбутнє
Scientific and methodological support learning Ukrainian literature in secondary school: educational challenges, current status and future prospects |
|
Creator |
Сидоренко, В.В.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
82 Literature |
|
Description |
Стаття відкриває цикл публікацій автора, присвячений актуальній проблемі розроблення науково-методичного забезпечення навчання української літератури в старшій школі з урахуванням суспільних і освітніх викликів, визначених Державним стандартом освітніх підходів і складників літературного компонента. Розкрито основні принципи розроблення науково-методичного забезпечення навчання української літератури в старшій школі. Зокрема розглянуто принцип економії в освіті (за Хосе Ортега-і-Гасетом), який має стати засадничим для розробників навчальних книг нового покоління. Вияскравлено специфіку сучасного підручникотворчого процесу в Україні. Виділено й схарактеризовано організаційні, психолого-педагогічні, методичні й технологічні умови розроблення навчальних книг нового покоління (програм, підручників, хрестоматій та ін.) з української літератури для старшої школи. Обґрунтовано вимоги до сучасного підручника з української літератури для старшої школи. Проаналізовано критерії культури мови сучасних підручників з української літератури.
Статья открывает цикл публикаций автора, посвященный актуальной проблеме разработки научно-методического обеспечения обучения украинской литературы в старшей школе с учетом общественных и образовательных вызовов, определенных Государственным стандартом образовательных подходов и составляющих литературного компонента. Раскрыто основные принципы разработки научно-методического обеспечения обучения украинской литературы в старшей школе. В частности рассмотрено принцип экономии в образовании (Хосе Ортега-и-Гассет), который должен стать основополагающим для разработчиков учебных книг нового поколения. Описано специфику современного учебникотворческого процесса в Украине. Выделено и охарактеризовано организационные, психолого-педагогические, методические и технологические условия разработки учебных книг нового поколения (программ, учебников, хрестоматий и др.) по украинской литературе для старших классов. Обосновано требования к современному учебнику по украинской литературе для старших классов. Проанализировано критерии культуры речи современных учебников по украинской литературе. The article opens a series of publications of the author, devoted to the issue of development of scientific methods of teaching Ukrainian literature in high school with regard to social and educational challenges set by the state standard educational approaches and components literary component. The basic principles of development of scientific methods of teaching Ukrainian literature in high school. Considered in particular the principle of economy in education (by Jose Ortega y Gasset), which has become a reference point for the development of a new generation of educational books. We describe the specifics modern pidruchnykotvorchoho process in Ukraine. Highlight and points out the organizational, psychological, educational, methodical and technological conditions develop a new generation of educational books (programs, textbooks, readers, etc.). Ukrainian literature for high school. Grounded requirements of modern Ukrainian literature textbook for high school. The analysis criteria of modern culture language textbooks on Ukrainian literature. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11247/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A3%D0%9C%D0%9B%D0%A8_%D0%A1%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_.pdf
Сидоренко, В.В. (2015) Scientific and methodological support learning Ukrainian literature in secondary school: educational challenges, current status and future prospects Українська мова і література в школі, 3. pp. 26-35. |
|