Запис Детальніше

The Hybrid Service Model of Electronic Resources Access in the Cloud-Based Learning Environment

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11273/
http://ceur-ws.org/Vol-1356/paper_102.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/11273
 
Title The Hybrid Service Model of Electronic Resources Access in the Cloud-Based Learning Environment
Гібридна сервісна модель організації доступу до електронних ресурсів у хмаро орієнтованому навчальному середовищі
 
Creator Шишкіна, М.П.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Nowadays, the search for innovative technological solutions to the organization of access to electronic learning resources in the university and their configuration within the environment to fit the needs of users and to improve learning outcomes has become key issues. These solutions are based on the emerging tools among which cloud computing and ICT outsourcing have become very promising and important trends in research. The problems of providing access to electronic learning resources on the basis of cloud computing are the focus of the article. The article outlines the conceptual framework of the study by reviewing existing approaches and models for the cloud-based learning environment’s architecture and design, including its advantages and disadvantages, and the features of its pedagogical application and the experience of it. The hybrid service model of access to learning resources within the university environment is described and proved. An empirical estimation of the proposed approach and current developments in its implementation are provided.
Нині питання пошуку інноваційних технологічних рішень щодо організації доступу до електронних освітніх ресурсів і їх конфігурації в середовищі університету з метою більш повного задоволення потреб користувачів і поліпшення результатів навчання постають ключовими. Ці рішення засновані на новітніх засобах, серед яких – технології хмарних обчислень та механізм ІКТ аутсорсингу, що постають перспективним предметом досліджень. Проблеми забезпечення доступу до електронних освітніх ресурсів на основі засобів хмарних обчислень знаходяться в центрі уваги статті. У статті висвітлено концептуальні основи дослідження і проведено огляд існуючих підходів і моделей архітектури та дизайну хмаро орієнтованого середовища навчання, розглянуто їх переваги і недоліки, особливості і педагогічний досвід їх застосування. Обґрунтовано гібридну сервісну модель організації доступу до навчальних ресурсів у середовищі університету. Здійснено емпіричну оцінку пропонованого підходу та досвіду його використання.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11273/1/paper_102.pdf
Шишкіна, М.П. (2015) The Hybrid Service Model of Electronic Resources Access in the Cloud-Based Learning Environment Proceedings of the 11th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (1356). pp. 295-310.