Світоглядна компетентність майбутніх кваліфікованих робітників у контексті системних змін
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11302/
|
|
Title |
Світоглядна компетентність майбутніх кваліфікованих робітників у контексті системних змін
World outlook competence of future skilled workers of a context of system changes |
|
Creator |
Карп'юк, М.Д.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті розкрито значення для успішної професійної реалізації май-бутніх кваліфікованих робітників їх світоглядної компетентності в умовах системних змін, що проявляються не лише в соціально-економічних тран-сформаціях, а й зміні методологічно-світоглядної парадигми. Здійснено аналітичний огляд науково-методичних джерел, чим засвідчується, що проблема світоглядної компетентності є актуальною, незважаючи на на-явні розвідки вітчизняних та зарубіжних учених. Обґрунтовано, що входження людства в ХХІ століття супроводжується грізними глобальними проблемами. Тому закономірно, що основна увага всіх соціальних структур, усіх освітніх закладів і установ концентрується навколо проблеми людини, її природи, її деструктивного впливу на сере-довище свого існування. Визначено зміст поняття «світоглядна компетент-ність», що є багатокомпонентним, між складовими якого існує синкретич¬на єдність. Враховано, що ХХІ століття оголошено ЮНЕСКО «століттям освіти». Модель освіти ХХІ століття має формувати на основі здобутків фундаментальних наук новий тип світогляду (ноосферо-синергетичний, цілісно-холістичний, інтегрально-космогалактичний, позитивно-високовібраційний), нову поведінкову домінанту майбутнього носія будь-яких професійних знань. Така інноваційна трансформація забезпечується на-самперед оновленням змісту й педагогічних технік та методів функціонування професійної освіти. skilled workers their ideological competence in terms of systemic changes that are viewed not only in the social and economic changes, but also in changing the ideological paradigm. Performed analytical review of the scientifi c and methodological sources than it is proved that the problem of ideological competence is relevant, despite the presence of domestic and foreign research scientists. It is proved that the entry of humanity in the twenty-fi rst century is marked formidable global problems. So, naturally, that the focus of all social structures, all educational establishments and institutions focused on the problem of man, his nature, his destructive infl uence on their environment. The content of the concept of competence worldview that has a multi-component, which exists between the components of a syncretic unity. It is considered that UNESCO declared the twenty-fi rst century « the century of education.» The twenty-fi rst century model of education should form with the advances in the fundamental sciences a new type of world view (noosferno – synergy, integrity holistic, integrated- kosmogalaktichesky, positive high-vibration), a new behavioral dominant medium of the future of any professional knowledge. This innovative transformation is ensured, fi rst of all, updated content, and the techniques and methods of operation of vocational education. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11302/1/%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%BF.pdf
Карп'юк, М.Д. (2013) World outlook competence of future skilled workers of a context of system changes Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи (3). pp. 39-51. ISSN 978-966-644-337-6 |
|