Запис Детальніше

Навчально-виховна робота з молоддю щодо здорового способу життя та профілактики віл-інфекцій

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11304/
 
Title Навчально-виховна робота з молоддю щодо здорового способу життя та профілактики віл-інфекцій
Training and educational work with youth as regards healthy life style and prophylaxis of HIV-infections
 
Creator Павлов, Ю.О.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті акцентовано увагу на тих випадках, коли сучасна особистість зайнята не профілактичною турботою про власне здоров'я, а лікуванням уже набутих хвороб, що дають про себе знати. Істотне значення для подальшого особистісного і професійного розвитку особистості має системне зміцнення здоров'я, яке повинно стати потребою і обов'язком кожної людини. Наголошується на тому, що стан здоров'я людини певним чином відображає міру пристосування її організму до умов зовнішнього середовища і є підсумком взаємодії людини та довкілля; сам стан здоров'я формується в результаті дії зовнішніх (природних і соціальних) і внутрішніх (спадко-вість, стать, вік ) чинників. Здоров'я розглядається як інтегративна характеристика особистості, що охоплює як її внутрішній світ, так і всі своєрідні взаємини з навколишністю і включав фізичний, психічний, соціальний та духовний аспекти; як стан рівноваги, балансу між адаптаційними можливостями людини і постійно мінливими умовами середовища, в якому вона живе. Здоров’я сприймають не як самоціль, а як засіб найбільш повної реалізації життєвого потенціалу людини. Здоровий спосіб життя забезпечує успішне виконання соціальних та професійних функцій людини незалежно від політичних, економічних і соціально-психологічних ситуацій, орієнтуючись на формування, збереження й зміцнення як індивідуального, так і суспільного здоров'я загалом. Зазначено, що мають місце несприятливі педагогічні чинники, до яких можна зарахувати насамперед наступне: мета збереження здоров'я студентів не стала поки що домінуючою в системі загальної і професійної освіти; інколи має місце відсутність відповідної цілеспрямованої підготовки викладачів та керівників навчальних закладів щодо застосування у педагогічному процесі здоров’язберігаючих технологій; недостатня й кількість наукових та методичних розробок щодо формування здорового способу життя молоді. Одним із основних навчально-виховних завдань здорового способу життя і профілактики ВІЛ-інфекцій має стати спрямованість освітнього процесу, його складових на забезпечення позитивного впливу будь-яких навчальних дій та процесів на здоров’я молоді, що навчається визначення пріоритетних напрямів превентивного навчання, формування у його процесі відповідних ціннісних характеристик на засадах стійкої мотивації до здорового способу життя, усвідомлення відповідальності за власне здоров’я як основного чинника успішного самовизначення особистості у соціальному і професійному середовищі.
The article focuses on the cases when an individual is busy not with prophylactic concern about the own health but with treatment of already acquired diseases being manifested. Systematic strengthening of health which must become the need and obligation for every person has a great importance for further individual and professional development. The author puts accent on the fact that state of human health reflects adaptation of his body to environment conditions and makes a bottom line of interaction process between a human and environment. The very state of health is formed as a result of interaction between external (nature and social) and internal (heredity, sex, age) factors. Health is considered as integrative human feature that comprises both his inner world and all peculiar interrelations with surrounding including physical, mental, social, and spiritual aspects; as equilibrium, balance between adaptive human abilities and constantly changeable environment conditions in which he lives. Health is taken not as end in itself but as means of the fullest realization of human life’s potential. Healthy way of life guarantees successful performance of social and professional human functions notwithstanding his political, economic, and socio-psychological situations aiming at formation, keeping, and strengthening of both individual and public health. It is indicated that unfavorable pedagogical factors such as: non-dominant goal of keeping students healthy in a system of general and vocational education, occasional absence of an appropriate purposeful educational institutions’ teachers and directors training concerning use of health-saving technologies in pedagogical process, insufficient amount of scientific and methodological elaborations as to youth’s healthy life style formation often take place. Direction of educational process and its constituents towards securing the positive influence of any training actions on youth’s health, towards determination of priority trends of preventive training, formation of certain evaluative characteristics on bases of steady motivation as to healthy way of life, understanding of the own health responsibility being the main factor of successful self-determination of a person in social and professional environment has to be one of the principal training and educational objectives of healthy life style and prophylaxis of HIV-infection
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11304/1/%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2.pdf
Павлов, Ю.О. (2013) Training and educational work with youth as regards healthy life style and prophylaxis of HIV-infections Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (5). pp. 86-92. ISSN 2223-5752