Реалізація кваліметричного підходу до атестації професійно-технічних навчальних закладів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11332/
https://drive.google.com/file/d/0B_LKtO4_eFqeWWtGWHdSeUdQRUE/view?pref=2&pli=1 |
|
Title |
Реалізація кваліметричного підходу до атестації професійно-технічних навчальних закладів
Реализация квалиметричного подхода к аттестации профессионально-технических учебных заведений Implementation approach qualimetry to certification of vocational education |
|
Creator |
Єльникова, Галина Василівна
Дудник, Юрій Вергун, Юрій |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті розглядається реалізація наукового підходу до атестації професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Описується інноваційна технологія створення кваліметричного стандарту в табличному процесорі Excel. Виокремлюються етапи його розроблення. Розкривається комплекс матеріалів: Положення про атестацію ПТНЗ, Орієнтовні критерії оцінювання діяльності ПТНЗ, методичні рекомендації щодо оцінювання діяльності (її результату) ПТНЗ. Визначаються питання подальших досліджень.
В статье рассматривается реализация научного подхода к аттестации профессионально-технических учебных заведений. Описывается инновационная технология создания квалиметрического стандарта в табличном процессоре Excel. Выделяются этапы его разработки. Раскрывается комплекс материалов: Положение об аттестации ПТУЗ, Ориентировочные критерии оценивания деятельности ПТУЗ, методические рекомендации по оцениванию деятельности (ее результата) ПТУЗ. Определяются вопросы дальнейших исследований. The article deals with the implementation of a scientific approach to the vocational schools certification. The innovative technology of qualimetric standard development in spreadsheet Excel is described. It is distinguished the stages of its development. It is considered a complex of materials: Regulations on certification, orientation criteria indicating evaluation parameters, guidelines for vocational school activity (its output) evaluation. It is identified issues for further research. |
|
Publisher |
Інститут ПТО НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11332/1/%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BB_%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BB_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85_%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%86_%D0%9F%D0%A2%D0%9D%D0%97_%D0%93%D0%92%D0%84.pdf
Єльникова, Галина Василівна and Дудник, Юрій and Вергун, Юрій (2015) Implementation approach qualimetry to certification of vocational education Професійна освіта: проблеми і перспективи (8). pp. 69-77. ISSN 2411-3425 |
|