Сутнісна характеристика моніторингу як інструментарію розвитку професійно-технічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11335/
http://lib.iitta.gov.ua/cgi/users/home?screen=EPrint::Edit&eprintid=11335&stage=core#t |
|
Title |
Сутнісна характеристика моніторингу як інструментарію розвитку професійно-технічної освіти
Сущностная характеристика мониторинга как инструментария развития профессионально-технического образования The essential characteristic of monitoring as a tool for the development of vocational education |
|
Creator |
Єльникова, Галина Василівна
|
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Процес перебудови освіти в Україні здійснюється у відповідності з Національною стратегією розвитку освіти (у т. ч. ПТО) на 2012-2021 рр. Якщо встановити параметри цього розвитку і кожний параметр забезпечити чіткими критеріями та технологією відстеження, то можна оцінювати поточний стан розвитку освіти, у т. ч. професійно-технічної. Створена критеріальна основа містить індикатори – показники наявності або відсутності явищ, процесів, вимог, потреб тощо. Процесс перестройки образования в Украине осуществляется в соответствии с Национальной стратегией развития образования (в т.ч. ПТО) на 2012-2021 гг. Если установить параметры этого развития и каждый параметр обеспечить четкими критериями и технологии отслеживания, то можно оценивать текущее состояние развития образования, в т.ч. профессионально-технического. Создана исходная основа содержит индикаторы - показатели наличия или отсутствия явлений, процессов, требований, потребностей и т.д. The process of restructuring of education in Ukraine is carried out in accordance with the National Strategy for the Development of Education on 2012-2021. If you set the parameters of this development and each parameter to provide clear criteria and tracking technology, it is possible to assess the current state of education, Vocational. It creates a source base comprises indicators - indicators of the presence or absence of phenomena, processes, requirements, needs, etc. |
|
Date |
2012
|
|
Type |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11335/1/%D1%81%D0%B5%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%80-%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B0%20%D0%86%D0%86%D0%A2%D0%97%D0%9E%2028112012_%D0%93%D0%92%D0%84.pdf
Єльникова, Галина Василівна (2012) The essential characteristic of monitoring as a tool for the development of vocational education In: Інститут інформаційних технологій та змісту освіти, 28 листопада 2012 року, м.Київ, Україна. |
|