Запис Детальніше

Індикативне оцінювання готовності освітніх систем до введення профільного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11336/
http://www.ipto.kiev.ua/images/files/visnyk/visnyk5.PDF
 
Title Індикативне оцінювання готовності освітніх систем до введення профільного навчання
Индикативное оценивание готовности образовательных систем к введению профильного обучения
 
Creator Єльникова, Галина Василівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розкривається проблема готовності освітніх систем до введення профільного навчання. Інтеграція України у міжнародний освітній простір вимагає від людини свідомого вибору майбутньої професії уже в старшій школі, що зумовлює необхідність її профілізації. Це забезпечується, насамперед, оновленням змісту і методів функціонування освітньої системи з метою підвищення рівня готовності до введення профільного навчання.Здійснений аналітичний огляд літературних джерел засвідчив, що проблеми педагогічної готовності досліджували вітчизняні та зарубіжні вчені, але готовність освітньої системи до введення профільного навчання системно не вивчалася. Обґрунтовано стан готовності освітньої системи до введення профільного навчання, який складається із готовності суб’єктів перетворень та готовності ресурсів і умов для введення профільного навчання. Встановлено, що забезпечення готовності освітніх систем вимагає відповідних інструментів: індикативного планування та моніторингу готовності до введення профільного навчання. Індикативне планування розкривається як антипод директивного і як найбільш розповсюджена в усьому світі форма державного планування економічного розвитку на макро- і мікрорівнях за спеціально визначеними індикаторами.З метою визначення готовності освітньої системи до введення профільного навчання виокремлено набір індикаторів, що використовуються для проведення моніторингу, за результатами якого здійснюється комплексний аналіз ситуації та виявляються проблемні зони готовності освітньої системи до введення профільного навчання.
В статье раскрывается проблема готовности образовательных систем к введению профильного обучения. Интеграция Украины в международное образовательное пространство требует от человека сознательного выбора будущей профессии уже в старшей школе, что обусловливает необходимость ее профилирования. Это обеспечивается, прежде всего, обновлением содержания и методов функционирования образовательной системы с целью повышения уровня готовности к введению профильного обучения. Проведенный аналитический обзор литературных источников показал, что проблемы педагогической готовности исследовали отечественные и зарубежные ученые, но готовность образовательной системы к введению профильного обучения системно не изучалась. Обосновано состояние готовности образовательной системы к введению профильного обучения, состоящее из готовности субъектов преобразований и готовности ресурсов и условий для введения профильного обучения. Установлено, что обеспечение готовности образовательных систем требует соответствующих инструментов: индикативного планирования и мониторинга готовности к введению профильного обучения. Индикативное планирование раскрывается как антипод директивного и как наиболее распространенная во всем мире форма государственного планирования экономического развития на макро-и микроуровнях по специально выделенным индикаторам. С целью определения готовности образовательной системы к введению профильного обучения определен набор индикаторов, используемых для мониторинга, по результатам которого осуществляется комплексный анализ ситуации и выявляются проблемные зоны готовности образовательной системы к введению профильного обучения.
The article considers the problem concerning readiness of educational systems to introduction of occupational training. Ukraine’s integration to international education scope demands from a human to consciously chose a future profession already when at school hence stipulating the necessity of profilization. It is guaranteed, first of all, by renewal of content and methods of educational system functioning for the purpose of increasing the readiness level to introduction of occupational training. Analytical review of references has testified that problems of pedagogical availability have been studied by home and foreign scientists but educational system readiness to introduction of occupational training has not been surveyed yet. The author proves the state of educational system readiness to introduction of occupational training that consists of availability of resources and conditions for its introduction. Indicative planning is revealed as an antipode of a directive one and as a worldwide spread form of economic development state planning at macro- and micro-levels according to specially determined indicators. To define educational system readiness to introduction of occupational training, a set of indicators used for monitoring implementation is singled out. According to results of the monitoring a complex analysis of a situation is realized and problem zones of educational system readiness to introduction of occupational training become apparent.
 
Publisher Інститут ПТО НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11336/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%B2%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA_5_%D0%93%D0%92%D0%84.pdf
Єльникова, Галина Василівна (2013) Індикативне оцінювання готовності освітніх систем до введення профільного навчання Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (5). pp. 13-19. ISSN 2223-5752