Запис Детальніше

Професійне навчання кваліфікованих робітників на високотехнологічному виробництві: організаційно-педагогічні умови

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/11378/
 
Title Професійне навчання кваліфікованих робітників на високотехнологічному виробництві: організаційно-педагогічні умови
Professional training at hi tech industry: organizational-pedagogical conditions
 
Creator Кулалаєва, Наталя Валеріївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Виявлено, що до складових організації навчальної діяльності належать: виокремлення цілей та завдань навчання, його планування, виділення ресурсів для його виконання, проведення у відповідних підрозділах (виробничо-технічні курси, курси цільового призначення тощо) та підтвердження його доцільності на конкретному робочому місці.
Підтверджено, що організаційно-педагогічні умови, з одного боку, здійснюють загальну функцію управління, а з іншого – функцію освіти, що узгоджує компоненти процесу навчання. На підставі вивчення особливостей професійного навчання визначено та теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови професійного навчання кваліфікованих робітників на високотехнологічному виробництві. До них належать: використання викладачами інновацій, постійне вдосконалення професійної майстерності та розвиток здатностей до опанування сучасними новітніми інформаційно-педагогічними засобами й технологіями; профільне спрямування професійного навчання з урахуванням специфіки виробництва та науково-технічного прогресу у відповідній галузі; постійний розвиток культури безпеки професійної діяльності кваліфікованих робітників; цілеспрямована діяльність педагогів щодо розвитку специфічних професійно-значущих якостей працівників, необхідних для збереження високопродуктивної праці; обов’язкове вивчення, усвідомлення та впровадження енергоефективних заходів у професійну діяльність висококваліфікованих робітників. Проаналізовано андрагогічні принципи, через які реалізовуються відповідні умови, серед яких: принцип постійної підтримки, єдності трьох середовищ, діяльності та контекстності навчання, рефлективності. Обґрунтовано необхідність розвитку потреби кваліфікованих робітників у здійсненні ними пріоритетної здоров’язбережувальної, працеохоронної та енергоефективної діяльності. Виокремлено специфічні професійно значущі якості кваліфікованих робітників високотехнологічних виробництв, а саме: врівноваженість, стресостійкість, здатність до високої продуктивності за складних виробничих умов, спостережливість, зорово-рухова координація, концентрація уваги, контактність, креативність, комунікативність, відповідальність, самостійність, професійна надійність. Навчальну діяльність кваліфікованих робітників доцільно спрямовувати на розвиток у них цих якостей.
It is educed that the followings belong to the components of educational activity in particular they are aim and goal setting, planning, resourcing, conducting in certain divisions (industrial-technical courses, training courses etc.) and assurance of its relevance in the framework of a particular working place.
It is proved that organizational-pedagogical conditions provide general managing function, on one hand, and educational one, on the other hand, that coordinates the components of training process. Training organizational-pedagogical conditions for qualified workers in the framework of hi-tech industry are defined and theoretically proved. They are the following: the use of innovations by trainers in their professional activity, sustainable improvement of their professional mastering and skills development to get outside of newest informational-pedagogical tools and technologies; profession-oriented training taking into account the industrial specific and sustainable changes of scientific-technical ideas of a particular field; sustainable development of safety culture for professional activities of qualified workers; trainers’ purposeful activities on development of special professionally important features of a worker needed to save the labour high-productivity; compulsory learning, realization and implementation of energy-efficiency into professional activity of high-qualified workers. Andragogical principles are analyzed to support the realization of relevant conditions in particular the principle of sustainable support, unity of three environments, activity and contextual training, reflection. The need in development of priority health-saving, labour-protecting and energy-efficient activity is grounded. Specific professionally-important features of qualified workers are defined. They are equability of mind, ability to handle stress, ability to high productive work in the framework of difficult industrial conditions, observation, adaptive tracking, attentiveness, rapport, creativity, communication, responsibility, self-consistency, professional reliance. It is purposeful to orient the training activity of qualified workers on development of already above mentioned qualities.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/11378/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%94%D0%B2%D0%BE%D1%97_%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA_9.pdf
Кулалаєва, Наталя Валеріївна (2015) Professional training at hi tech industry: organizational-pedagogical conditions Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, 1 (9). pp. 52-58. ISSN 2223-5752