Соціально-професійний розвиток старшокласників в умовах профільного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/11383/
|
|
Title |
Соціально-професійний розвиток старшокласників в умовах профільного навчання
Social and professional development of senior pupils in the conditions of profile training |
|
Creator |
Піддячий, Микола Іванович
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті акцентується увага на необхідності створення життєвого простору особистості та формуванні на цій основі психологічного досвіду; актуальності соціально-професійного розвитку старшокласників; формуванні життєво-трудових компетентностей, які дозволять орієнтуватися та функціонувати в умовах швидкозмінного середовища; проектуванні навчально-виховного процесу сприятливого для оволодінню соціальним досвідом у межах регіонального середовища. Її мета зорієнтувати систему загальної середньої освіти на особистісні ціннісні орієнтації у процесі планування та здійснення соціально-професійно спрямованого навчально-виховного процесу профільної школи та сприяння усуненню протиріч у системі загальної середньої освіти. Наступним етапом підвищення соціально-професійного рівня старшокласників є розробка змісту та засобів навчально-виховного процесу.
The article focuses on the need to create living space personality and the formation of the basis of psychological experience; Relevance social and professional development of high school students; the formation of vital labor competencies that will navigate and operate in the rapidly changing conditions of the environment; designing the educational process conducive to the mastery of social experience within the regional environment. It aims to orient the system of secondary education on personal value orientation in the planning and implementation of socio-professionally directed educational process of specialized schools and promoting the elimination of contradictions in general secondary education. The next step in improving the socio-professional-grade high school students is to develop the content and means of the educational process. |
|
Publisher |
Національний транспортний університет
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/11383/1/53_%D0%A1%D0%BE%D1%86%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%88%D0%A3%D0%BC%D0%9F%D1%80%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87_%D0%A2%D0%B8%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_20092014.pdf
Піддячий, Микола Іванович (2015) Social and professional development of senior pupils in the conditions of profile training Концептуальні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів. pp. 596-605. |
|