Формування ціннісно-смислових орієнтацій учнів старшої школи засобами змісту сучасного підручника
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/26527/
|
|
Title |
Формування ціннісно-смислових орієнтацій учнів старшої школи засобами змісту сучасного підручника
Formation of value-semantic orientations of senior pupils by means of modern textbooks Формирование ценностно-смысловых ориентаций учащихся старших классов средствами содержания современного учебника |
|
Creator |
Васьківська, Галина Олексіївна
Косянчук, Сергій Володимирович |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті обґрунтовується необхідність диференційованого добору змісту (форм, методів, технологій) підручників гуманітарного циклу для учнів старшою школи з огляду на потребу формування ціннісно-смислових орієнтацій як особистісну структуризацію ціннісно-смислових імперативів (загальних моральних норм), що є ознакою фундаменталізації освіти. Такий підхід до процесу творення сучасних навчальних книг дасть змогу коригувати некеровані і неспрямовувані ціннісно-смислові установки старшокласників, що можуть виникати під впливом негативних соціальних чинників, які блокують творення високоморальної, самодостатньої і творчої особистості.
The article substantiates the need for a differentiated selection of content (forms, methods, technologies) humanities textbooks for high school students, taking into account the needs of the formation of value-orientations as a semantic structuring of personal value and meaning of imperatives (general moral norms), which is a sign fundamentalisation education. This approach to the process of creating a modern educational books will make it possible to adjust the value and meaning unmanaged installation seniors that may arise under the influence of negative social factors that block the high moral education, self-sufficient and creative personality. В статье обосновывается необходимость дифференцированного отбора содержания (форм, методов, технологий) учебников гуманитарного цикла для учеников старшей школы с учетом потребности формирования ценностно-смысловых ориентаций как личностную структуризацию ценностно-смысловых императивов (общих моральных норм), что является признаком фундаментализации образования. Такой подход к процессу создания современных учебных книг даст возможность корректировать неуправляемые ценностно-смысловые установки старшеклассников, что могут возникать под влиянием отрицательных социальных факторов, которые блокируют воспитание высоконравственной, самодовлеющей и творческой личности. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/26527/1/2011_PSP_VGO_KSV.pdf
Васьківська, Галина Олексіївна and Косянчук, Сергій Володимирович (2011) Formation of value-semantic orientations of senior pupils by means of modern textbooks Проблеми сучасного підручника, 1 (11). pp. 107-120. |
|