Запис Детальніше

Сучасні форми й методи формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26565/
 
Title Сучасні форми й методи формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу
Современные формы и методы формирования просоциального поведения учащихся в условиях превентивной воспитательной среды общеобразовательного учебного заведения
Contemporary forms and methods of formation of prosocial behavior of pupils in the сonditions of preventive educational environment of general educational establishments
 
Creator Тарасова, Т. В.
Нечерда, В. Б.
Демянчук, О. Л.
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автори розглядають проблему формування просоціальної поведінки учнів кожного із освітніх ступенів (початкова, основна та старша школа) й наголошують на соціальній доцільності впровадження змістово-технологічного забезпечення такого виду навчально-виховної діяльності у практику ЗНЗ. В центрі уваги дослідників найефективніші форми й методи розвитку та становлення якостей просоціальної особистості сучасних школярів; мета й завдання, на вирішення котрих спрямоване формування просоціальної поведінки учнів в умовах превентивного виховного середовища ЗНЗ.
Авторы рассматривают проблему формирования просоциального поведения учащихся каждой из образовательных ступеней (начальная, основная, старшая школа) и акцентируют на социальной целесообразности введения содержательно-технологического обеспечения данного вида учебно-воспитательной деятельности в практику бщеобразовательного учебного заведения. В центре внимания исследователей наиболее эффективные формы и методы развития и становления качеств просоциальной личности современных школьников; цель и задания, на решения которых направлено формирование просоциального поведения учащихся в условиях превентивной воспитательной среды общеобразовательного учебного заведения.
In this study, the authors consider the problem of formation of prosocial behavior of pupils at every educational degree (primary, middle and high school) and emphasize the social expediency of introduction of contenttechnological support for this type of teaching and educational activity in the practice of general educational establishments.
The focus of the researchers is the most effective forms and methods of development and formation of qualities of prosocial personality in modern pupils; aim and tasks, which are performed through formation of prosocial behavior of pupils in the conditions of preventive educational environment of general educational establishments.
An experiment on forming prosocial behavior of pupils of primary, middle and high school, during which a number of productive forms and methods were used, is highlighted in the article. The result of the experiment – enriching the pupils’ experience of prosocial ineraction with the environment and formation of prosocial behavior skills.
 
Publisher Інститут проблем виховання НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26565/1/2015_book2_27.pdf
- Тарасова, Т. В., Нечерда, В. Б. and Демянчук, О. Л. (2015) Contemporary forms and methods of formation of prosocial behavior of pupils in the сonditions of preventive educational environment of general educational establishments Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 19 (2). pp. 291-305. ISSN 2308-3778