Запис Детальніше

Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників: «діалог культур» у змісті сучасного підручника

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26602/
 
Title Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників: «діалог культур» у змісті сучасного підручника
Formation of the valuable-sensitive orientations of the high school pupils: «the dialogue of cultures» in the content of a modern textbook
Формирование ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников: «диалог культур» в содержании современного учебника
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Автор наголошує на потребі конструювати зміст гуманітарних предметів з огляду на формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників. У статті також схарактеризовано деякі особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників, розглянуто зміст предметів гуманітарного циклу як чинник розвитку мотиваційної і пізнавальної сфери особистості.
The author focuses on designing the content of the Humanities considering the formation of value-semantic orientations of high school students. «Value-sense orientations» were opened and important of their forming in the high school students. The article deals with some of the peculiarities of value-semantic orientations forming in high school students; the content of the Humanities as a factor of motivation and cognitive areas of personality is described. The article tells about the subjects content of humanitarian cycle of the high school, which are conformity of the value-sense load. The focus is on the learning curricula, textbooks and manuals, which contents should be aimed at building of the value-sense orientations of the high school students. The author says that the content of modern textbooks in Humanities should have tasks in Rhetoric. The goal is to form the value-semantic orientations in high school students. In the learning process it will cause a positive learning reflection, effectively form value-semantic orientations.
Автор акцентирует внимание на необходимости конструировать содержание гуманитарных предметов с учетом формирования ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников. В статье также охарактеризованы некоторые особенности формирования ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников, рассмотрено содержание предметов гуманитарного цикла как фактор развития мотивационной и познавательной сферы личности.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, "Педагогічна думка"
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26602/1/2013_PSP_13_SVK.pdf
Косянчук, Сергій Володимирович (2013) Formation of the valuable-sensitive orientations of the high school pupils: «the dialogue of cultures» in the content of a modern textbook Проблеми сучасного підручника, 1 (13). pp. 112-120. ISSN ISBN 978-966-644-364-2