Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників: «діалог культур» у змісті сучасного підручника
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів Інформація| Поле | Співвідношення | |
| Relation | 
															http://lib.iitta.gov.ua/26602/
					 | 
		|
| Title | 
															Формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників: «діалог культур» у змісті сучасного підручника
					 Formation of the valuable-sensitive orientations of the high school pupils: «the dialogue of cultures» in the content of a modern textbook Формирование ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников: «диалог культур» в содержании современного учебника  | 
		|
| Creator | 
															Косянчук, Сергій Володимирович
					 | 
		|
| Subject | 
															373 Kinds of school providing general education
					 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools  | 
		|
| Description | 
															Автор наголошує на потребі конструювати зміст гуманітарних предметів з огляду на формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників. У статті також схарактеризовано деякі особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників, розглянуто зміст предметів гуманітарного циклу як чинник розвитку мотиваційної і пізнавальної сфери особистості.
					 The author focuses on designing the content of the Humanities considering the formation of value-semantic orientations of high school students. «Value-sense orientations» were opened and important of their forming in the high school students. The article deals with some of the peculiarities of value-semantic orientations forming in high school students; the content of the Humanities as a factor of motivation and cognitive areas of personality is described. The article tells about the subjects content of humanitarian cycle of the high school, which are conformity of the value-sense load. The focus is on the learning curricula, textbooks and manuals, which contents should be aimed at building of the value-sense orientations of the high school students. The author says that the content of modern textbooks in Humanities should have tasks in Rhetoric. The goal is to form the value-semantic orientations in high school students. In the learning process it will cause a positive learning reflection, effectively form value-semantic orientations. Автор акцентирует внимание на необходимости конструировать содержание гуманитарных предметов с учетом формирования ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников. В статье также охарактеризованы некоторые особенности формирования ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников, рассмотрено содержание предметов гуманитарного цикла как фактор развития мотивационной и познавательной сферы личности.  | 
		|
| Publisher | 
															Інститут педагогіки НАПН України, "Педагогічна думка"
					 | 
		|
| Date | 
															2013
					 | 
		|
| Type | 
															Article
					 PeerReviewed  | 
		|
| Format | 
															text
					 | 
		|
| Language | 
															uk
					 | 
		|
| Identifier | 
															http://lib.iitta.gov.ua/26602/1/2013_PSP_13_SVK.pdf
					 Косянчук, Сергій Володимирович (2013) Formation of the valuable-sensitive orientations of the high school pupils: «the dialogue of cultures» in the content of a modern textbook Проблеми сучасного підручника, 1 (13). pp. 112-120. ISSN ISBN 978-966-644-364-2  | 
		|