Запис Детальніше

Сутність та специфіка креативної діяльності у системі неперервної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26620/
 
Title Сутність та специфіка креативної діяльності у системі неперервної освіти
Gistand specificity of creative activity in continuing education
 
Creator Ілляхова, М.В.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті розкрито сутність та специфіку креативної діяльності у системі неперервної освіти, яка постає як своєрідна методологія постійної та ефективної гармонізації життєдіяльності людини не лише у стійких, а й у мінливих умовах соціального життя. Аналізуються перспектива синергетичного підходу у вирішенні головних проблем андрагогіки як науки про освіту дорослих.
Застосування синергетичних принципів забезпечить оновлення якості андрагогічноїосвіти, сприятиме підготовці соціально активних, творчих фахівців, здатних до самовдосконалення, самодетермінації, самоактуалізації.
The article deals with the gist and specificity of creative activity in continuing education, which manifests itself as a kind of permanent and effective methodology of harmonization of human life not only in stable, but also in the changing conditions of social life. Analyzed the perspective of synergistic approach to solving major problems andragogics as the science of adult education. Applying the principles of synergy will provide updates as andragogical education and will prepare socially active and creative professionals capable of self-improvement, self-determination, self-actualization.
 
Publisher АТОПОЛ
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26620/1/%D0%86%D0%BB%D0%BB%D1%8F%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%208.pdf
Ілляхова, М.В. (2014) Gistand specificity of creative activity in continuing education Вісник післядипломної педагогічної освіти, 10 (23). pp. 37-46.