Розвиток мотивації професійної діяльності керівників дошкільних навчальних закладів як чинник задоволеності роботою
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/26680/
|
|
Title |
Розвиток мотивації професійної діяльності керівників дошкільних навчальних закладів як чинник задоволеності роботою
Тhe development of motivation of professional activity of managers of preschool as a factor in job satisfaction |
|
Creator |
Кравчинська, Т.С.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.07 Management aspects of educational institutions |
|
Description |
У статті проаналізовано задоволеність керівників дошкільних навчальних закладів своєю професією і різноманітними аспектами фахової діяльності. Представлено результати емпіричного дослідження щодо ступеня задоволеності керівників дошкільних навчальних закладів своєю професією і різноманітними аспектами фахової діяльності:роботою з педагогами, батьками та матеріальною складовою. Доведено вплив задоволеності роботою на розвиток мотивації професійної діяльності.
In the article satisfaction of leaders of preschool educational establishments is analysed by the profession and various aspects of professional activity. The results of empiric research are presented in relation to the degree of satisfaction of leaders of preschool educational establishments by the profession and various aspects of professional activity: work with teachers, parents and the material component. It is proven the influence of job satisfaction at the development of motivation of professional activity. |
|
Publisher |
Scientific Journal «ScienceRise»
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/26680/2/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%87%203.pdf
Кравчинська, Т.С. (2015) Тhe development of motivation of professional activity of managers of preschool as a factor in job satisfaction Scientific Journal «ScienceRise»: Педагогічна освіта, 5(14) (9). pp. 36-40. |
|