Методичні рекомендації щодо організації діяльності маркетингової служби у ПТНЗ
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/26709/
|
|
Title |
Методичні рекомендації щодо організації діяльності маркетингової служби у ПТНЗ
Guidelines for the organization of marketing service at vocational and technical educational institutions Методические рекомендации относительно организации деятельности маркетинговой службы в ПТНЗ |
|
Creator |
Свистун, Валентина Іванівна
Помаран, Павло Іванович Рукавичка, Т.Я. Чернобук, Геннадій Григорович |
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
В методичних рекомендаціях розкрито основи діяльності маркетингової служби професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) та практичні аспекти її організації, акцентовано увагу на видах діяльності й завданнях маркетингової служби ПТНЗ, проаналізовано основні інструменти маркетингової служби ПТНЗ й запропоновано модель маркетингового управління ПТНЗ. Рекомендується для керівників ПТНЗ, директорів обласних навчально(науково)-методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, державних органів управління з питань освіти, слухачів інститутів післядипломної освіти, педагогічних працівників. In the guidelines it is disclosed the framework for the marketing service of vocational and technical educational institutions and practical aspects of its organization, focused the attention on the activities and objectives of marketing service vocational and technical educational institutions, analyzed the main tools of marketing service and offered marketing management model of vocational and technical educational institutions. It is recommended for managers of vocational and technical educational institutions, directors of regional educational (scientific) and methodological centers (offices) vocational and technical education, government authorities on the education, students of institutions of postgraduate education, teachers. В методических рекомендациях раскрыты основы деятельности маркетинговой службы профессионально-технического учебного заведения (ПТНЗ) и практические аспекты ее организации, акцентировано внимание на видах деятельности и заданиях маркетинговой службы ПТНЗ, проанализированы основные инструменты маркетинговой службы ПТНЗ и предложена модель маркетингового управления ПТНЗ. Рекомендуется для руководителей ПТНЗ, директоров областных учебный(научно)-методичних центров (кабинетов) профессионально-технического образования, государственных органов управления по вопросам образования, слушателей институтов последипломного образования, педагогических работников. |
|
Publisher |
ІПТО НАПН України
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/26709/1/%D0%92%D1%81%D0%B5.pdf
Свистун, Валентина Іванівна and Помаран, Павло Іванович and Рукавичка, Т.Я. and Чернобук, Геннадій Григорович (2015) Guidelines for the organization of marketing service at vocational and technical educational institutions [Teaching Resource] (In Press) |
|