Запис Детальніше

Особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників з огляду на компетентнісний підхід в літературній освіті

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/26712/
 
Title Особливості формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників з огляду на компетентнісний підхід в літературній освіті
Features of formation of value-semantic orientations of high school students into account the competence approach in literary education
Особенности формирования ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников с учетом компетентностного подхода в литературном образовании
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description У статті йдеться про літературний компонент і його складові у контексті ціннісно-смислової сфери особистості. Розглядаються суб'єкт-суб'єктні детермінанти літературної освіти і нова емоційно-ціннісна лінія змісту як складова літературного компонента. Аналізується значення гуманітаризації змісту освіти як умови формування ціннісно-смислових орієнтацій старшокласників.
The article talks about the literary component and his constituents in the context of the value-sense sphere of the individual. Considered the subject-subjective determinants of the literary education and value— emotional line of the content as the literature component. Significance humanization of the educational content is analyzed as condition for the formation of the value-semantic orientations of the high school students.
В статье речь идет о литературном компоненте и его составляющих в контексте ценностно-смысловой сферы личности. Рассматриваются субъект-субъектные детерминанты литературного образования и новая эмоционально-ценностная линия содержания как составляющая литературного компонента. Анализируется значение гуманитаризации содержания образования как условие формирования ценностно-смысловых ориентаций старшеклассников.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2012
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/26712/1/2012_ULvZOS_11_KSV1.pdf
Косянчук, Сергій Володимирович (2012) Features of formation of value-semantic orientations of high school students into account the competence approach in literary education Українська мова і література в школі, 11. pp. 18-21.