Професійно-особистісне зростання вчителя-словесника на засадах кредитно-модульної системи: Навчальний посібник: У 3 ч . – Ч. І
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/26728/
|
|
Title |
Професійно-особистісне зростання вчителя-словесника на засадах кредитно-модульної системи: Навчальний посібник: У 3 ч . – Ч. І
Professional and personal growth teacher-language and literature on the basis of credit-modular system: Tutorial: In 3 ch. - Chapter I |
|
Creator |
Сидоренко, В.В.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages 82 Literature |
|
Description |
У навчальному посібнику розглядається впровадження кредитно-модульної системи підвищення кваліфікації на курсах вчителів української мови та літератури як інноваційний шлях для забезпечення мобільності й конкурентноспроможності педагога, якісної неперервної освіти в умовах створення єдиного європейського освітнього простору. В основу інноваційної системи підвищення кваліфікації покладено багатовимірну циклічну модель професійно-особистісного зростання вчителя-словесника, визначено етапи міжатестаційного циклу за кредитно-модульною системою організації навчання, форми роботи на виділених етапах. Подано розподіл залікових кредитів на всіх етапах міжатестаційного періоду. Розроблено критерії оцінювання участі вчителя-словесника в інформаційно-мотиваційному блоці кредитного (змістового) модуля навчальної програми. Вміщено пакет психолого-андрагогічних діагностик для самооцінки і самоконтролю педагога. Запропоновано форму залікової кредитної книжки – Щоденник слухача курсів (Частина ІІ) і Щоденник міжкурсового періоду (Частина ІІІ). Для працівників системи післядипломної педагогічної освіти, тьюторів, лекторського складу та слухачів курсової підготовки за кредитно-модульною системою організації навчання, керівних і педагогічних працівників, методистів рай(міськ)МК, також усіх, хто цікавиться питаннями модернізації вітчизняної системи післядипломної педагогічної освіти, тієї когорти освітян, яка дбає про акме-орієнтоване неперервне самотворення, саморозвиток, самовдосконалення і самореалізацію, підвищення професійно-фахового й індивідуально-особистісного рівня протягом усього життя. In the book considered the introduction of credit-modular system of training courses for teachers of Ukrainian language and literature as an innovative way to ensure the mobility and competitiveness of teacher, quality of continuous education in creating a single European educational space. The basis of the innovation system of training laid multidimensional cyclic model professional and personal growth of teachers-language and literature, the stages mizhatestatsiynoho cycle for the credit system of education, in the form of isolated stages. Posted distribution of credits credits at all stages mizhatestatsiynoho period. Criteria of evaluation of participation in teacher-language and literature information and motivational credit unit (contents) module training program. Contains pack psychological and andragogical diagnostics for self-esteem and self-control teacher. A form of credit record books - Blog trainees (Part II) and Diary mizhkursovoho period (Part III). For employees of postgraduate education, tutor, lecturer of and listeners training course for credit-modular system of training, management and teaching staff, trainers paradise (city) MC, as all those interested in the modernization of the national system of postgraduate education, that cohort educators who cares about acme-oriented continuous self-creation, self-development, self-improvement and self-realization, improving vocational and professional individual and personal level throughout life. |
|
Publisher |
Каштан
|
|
Date |
2010
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/26728/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA.%20%D0%A7%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%98%D0%9D%D0%90%20%D0%86..pdf
Сидоренко, В.В. (2010) Professional and personal growth teacher-language and literature on the basis of credit-modular system: Tutorial: In 3 ch. - Chapter I [Teaching Resource] |
|