Запис Детальніше

Риторичні завдання як засіб формування ціннісних орієнтацій старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106467/
http://drohobych.net/ddpu/biblioteka/chutach/fnv/molod_i_rynok.shtm
 
Title Риторичні завдання як засіб формування ціннісних орієнтацій старшокласників
Rhetorical tasks as a condition of formation value orientations of high school students
Риторические задания как средство формирования ценностных ориентации старшеклассников
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті йдеться про важливість риторичних завдань у змісті сучасного підручника з огляду на потребу формувати у старшокласників ціннісні орієнтації. У процесі здобуття знань це викликатиме позитивну навчальну рефлексію, ефективно формуватиме ціннісні орієнтації. Риторичні вміння як інструмент пізнання старшокласниками дійсності сприятимуть також і саморозвиткові їхніх ціннісних орієнтацій.
The author says that the content of modern textbooks in Humanities should have tasks in Rhetoric. The goal is to form the value orientations in high school students. In the learning process it will cause a positive learning reflection, effectively form value orientations.
The implementation of rhetoric assignments in modern textbooks content will form valuable relationships of high school students to the interlocutor. Such relationships will become a need for high school students in the process of solving the tasks on rhetoric. This need has a positive impact on their future life. This will form an integrated personality.
Rhetorical skills are considered by the author as a tool of understanding reality, and the moral sense and moral reflection will provide psychological comfort in communication.
В статье идет речь о важности риторических заданий в содержании современного учебника, способствующих формированию у старшеклассников ценностных ориентаций. В процессе усвоения знаний решение таких заданий будет вызывать положительную учебную рефлексию и эффективно формировать ценностные ориентации. Риторические умения как инструмент познания старшеклассниками действительности будут содействовать также саморазвитию ценностных ориентаций.
 
Publisher Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106467/1/858_KSV-15-05.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2015) Rhetorical tasks as a condition of formation value orientations of high school students Молодь і ринок, 10 (129). pp. 47-51. ISSN 2308-4634