Запис Детальніше

Базові характеристики рефлексивного компоненту особистості інтелектуально обдарованих старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/106523/
 
Title Базові характеристики рефлексивного компоненту особистості інтелектуально обдарованих старшокласників
Basic characteristics of the reflective component of personality intellectually gifted high school students
 
Creator Якимова, Ірина Олександрівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description У статті розглядається поняття рефлексії і рефлексивності, як характеристики особистості інтелектуально обдарованих старшокласників. Представлені також основні характеристики рефлексивного компонента особистості. Пропонуються шляхи впливу на розвиток рефлексивності, розроблені нами в спеціальній програмі. Наведено результати експериментального дослідження рефлексивності обдарованих підлітків.
The concept of reflection and reflexivity as apersonality characteristic of intellectually gifted high school students is discussed in this article. The main characteristics of personality reflexive component are also presented. The ways of influence the reflexivity development are highlighted in our special program. The resultsof gifted adolescents’ reflexivity experimental study are also proposed.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/106523/1/%D0%AF%D0%BA%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
Якимова, Ірина Олександрівна (2013) Basic characteristics of the reflective component of personality intellectually gifted high school students Education and Development of Gifted personality, 8-9 (15-16). pp. 146-149. ISSN 2309-3935