Запис Детальніше

Методи та моделі побудови інтелектуальних адаптивних гіпермедіасистем

Електронного архіву Харківського національного університету радіоелектроніки (Open Access Repository of KHNURE)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Creator Святкін, Я. В.
 
Date 2013-12-04T11:05:55Z
2013-12-04T11:05:55Z
2013
 
Identifier Святкін Я. В. Методи та моделі побудови інтелектуальних адаптивних гіпермедіасистем : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.23 – "Системи та засоби штучного інтелекту" / Я. В. Святкін ; Харк. нац. ун-т радіоелектроніки. – Х., 2013. – 25 с.
http://hdl.handle.net/123456789/973
 
Description Мета дисертаційного дослідження пов’язана з побудовою системи
методів розробки інтелектуальних адаптивних гіпермедіасистем та моделей, які
сприяють інтенсифікації і підвищенню якості процесу комп’ютеризованого навчання за рахунок використання персональних здібностей користувача.
Вагомими науково-практичними результатами дисертаційної роботи є:
вперше запропоновано метод навчання та відновлення знань в інтелектуальних
навчальних інформаційних системах, який включає етапи сприйняття еталону
знань, формування, відтворення та порівняння суб'єктивного образу з еталоном
знань, що сприяло інтенсифікації комп’ютеризованого навчання та підвищило
його ефективність; вперше подано модель навчання, яка базується на
навігаційних правилах генерації і динамічної модифікації стратегій навчання в
базисі алгебри скінченних предикатів, що дозволило спростити процес
навчання за рахунок використання уніфікованого формального представлення
знань і стратегії навчання; удосконалено багаторівневу модель організації
гіпермедійного простору шляхом використання поняття навчальних предикатів,
що визначило доцільність єдиного представлення навчального простору в
базисі алгебри скінченних предикатів і предикатних операцій, надання для
користувача можливості самостійного вивчення матеріалу під управлінням
технології адаптивної гіпермедіа, яка пропонує і контролює одержання
навчальних неструктурованих матеріалів.
The purpose of the dissertation research is the development of information
intellectual adaptive hipermediasystem to intensify and enhance the quality of the
computerized learning through the use of personal abilities of a user and application
of new models and methods of learning process.
Main results: developed the method and training in the field of artificial
intelligence to simulate the processes of getting knowledge: justified the algebra
predicates usage and predicate operations. It was also developed a general multilevel
model of adaptive learning material, which is described in terms of predicate algebra
operations, allows to automate the solution of the development of training programs
with elements of artificial intelligence. It was introduced the concept of "degree of
knowledge tolerance" as the power set ratio of knowledge elements with
reconstructed image standard of knowledge at every step to learning capacity of
knowledge. There was developed the model of generation strategy training,
adaptation of training materials developed by the navigation rules using algebraic
predicates. At the same time the user is able to self-study the material using running
adaptive hypermedia technology that offers and controls receiving materials.
 
Language uk
 
Publisher Харк. нац. ун-т радіоелектроніки
 
Subject інтелектуальна навчальна система
адаптація
алгебра скінченних предикатів
компараторна ідентифікація
гіпермедіа
intelligent learning system
adaptation
finite algebra predicates
comparing identification
hypermedia
 
Title Методи та моделі побудови інтелектуальних адаптивних гіпермедіасистем
 
Type Abstract