Запис Детальніше

Управління ціновою рівновагою банківського процентного продукту

DSpace at Ukrainian Academy of Banking of The Nationak Bank of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Управління ціновою рівновагою банківського процентного продукту
 
Creator Заруцька, Олена Павлівна
Zarutska, O. P.
 
Subject банківський процентний продукт
рівноважне цінове управління
строкові групи процентних активів і пасивів
чиста процентна позиція
спред
маржа
bank percentage product
equilibrium price management
urgent groups of percentage assets and liabilities
net percentage position
margin
spread
 
Description The bank percentage product is the major tool of the bank profit on the base of balance management of assets and liabilities. The purpose of the management is simultaneous increase of profitableness, the support of financial stability and also maintenance of a competitive level of interest rates. On the community of the market conditions of activities the structure of the bankre-turn of concrete business bank determines its marketing items and opportunities in the management of the net percentage margin and the spread.
The model of the management of the bank percentage product based on structural isolation of base elements – urgent groups of percentage assets and obligations. This model foresees the equilibrium between the risk of liquidity, solvency an interest risk and maximization of the percentage profit. The system risk answers the least reliable element of this system.
The key problem of developing of banks credit operations is insufficiency of base of urgent resources of unbank market.
The systematization of the data of consolidate bankre-turn of the Dniepropetrovsk region allowed to construck the generalized model of balance articles, groupings of assets and liabilities. This is the model of the bank percentage product for maintenance of management by price balance. As the result of research are main volumes and tendencies of constant parameters, the model of bank risks. There are ways of further development of the system which provide a gain of the profit.
Встановлено основні організаційні та нормативні принципи управління банківським процентним продуктом, що забезпечують рівновагу між прибутковістю, ліквідністю, фінансовою стійкістю та банківськими ризиками у вигляді трьохетапної моделі управління ціновою рівновагою.
За результатами дослідження введено поняття процедурної функції рівноваги, що встановлює відповідність між ставками залучених та розміщених ресурсів та визначає ефективність роботи банківської системи при формуванні процентного продукту, її спроможність протистояти ринковим коливанням ставок та обсягів ресурсів. Досліджено зв’язок між основними критеріями та обмеженнями управління, систематизовано показники банківських ризиків для контролю фінансової стійкості при максимізації прибутку, запропоновано методичні підходи до управління ціновою рівновагою та продемонстровано їх застосування на прикладі зведеного балансу Дніпропетровської області.
 
Date 2011-01-28T12:38:58Z
2011-01-28T12:38:58Z
2003
 
Identifier Заруцька, О. П. Управління ціновою рівновагою банківського процентного продукту [Текст] : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. економ. наук : спец. 08.04.01 - фінанси, грошовий обіг та кредит / Заруцька Олена Павлівна ; УАБС НБУ. - Суми : [ Б. В. ], 2003. - 19 с.
http://dspace.uabs.edu.ua/jspui/handle/123456789/94
 
Language uk