INFORMATIONAL INTERCONNECTIVITY OF INSURANCE ACTIVITY IN MEDICINE AND PATIENT SATISFACTION
Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INFORMATIONAL INTERCONNECTIVITY OF INSURANCE ACTIVITY IN MEDICINE AND PATIENT SATISFACTION
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ВЗАИМОСВЯЗИ СТРАХОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В МЕДИЦИНЕ И УДОВЛЕТВОРЕННОСТИ ПАЦИЕНТОВ ІНФОРМАЦІЙНІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ СТРАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В МЕДИЦИНІ ТА ЗАДОВОЛЕНОСТІ ПАЦІЄНТІВ |
|
Creator |
Dzhundubayeva, S. O.; Страхова медична компанія AT КК ЗіМС “Інтертіч”, Казахстан
|
|
Description |
Issues of improving the health insurance through the creation of quality systems of care are discussed. Particular attention is paid to indicators of dissatisfaction patients. It was investigated the quality of health care in 5000 patients from 135 enterprises. There was examined the proportion of cases of inappropriate care as a result of non-compliance of its quantity or quality. It was illustrated the prospects of the use of information - mathematical strategy for assessing trends in noncompliance through existing standards and protocols. There was studied the frequency of ethical inaccuracies. It is shown that the leading causes of dissatisfaction with the quality of care in hospitals and outpatient treatment are its untimely and incomplete. Informational values of these indicators are more than 2 times higher than the rest of the parameters of dissatisfaction.
Рассмотрены вопросы совершенствования медицинской страховой деятельности путем создания системы оценки качества оказания медицинской помощи. Особое внимание обращено на показатели неудовлетворенности пациентов. Исследовано качество оказания медицинской помощи у 5000 пациентов со 135 предприятий. Рассмотрен удельный вес случаев ненадлежащего оказания медицинской помощи в результате несоблюдения ее объемов или качества. Проанализированы перспективы использования информационно - математической стратегии для оценки трендов несоответствия помощи существующим стандартам и протоколам. Изучена частота деонтологических неточностей. Показано, что ведущими причинами в неудовлетворенности качеством оказания медицинской помощи в стационарах и при амбулаторном лечении являются ее несвоевременность и неполнота. Информативность перечисленных показателей более чем в 2 раза превышает остальные параметры неудовлетворенности. Розглянуто питання вдосконалення медичної страхової діяльності шляхом створення системи перевірки якості надання медичної допомоги. Особлива увага звертається на оцінку задоволеності пацієнтів. Аналізуються можливі шляхи вирішення проблеми. |
|
Publisher |
Ternopil State Medical University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2015-05-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3806
10.11603/mie.1996-1960.2014.3.3806 |
|
Source |
Medical Informatics and Engineering; № 3 (2014)
Медицинская информатика и инженерия; № 3 (2014) Медична інформатика та інженерія; № 3 (2014) 1997-7468 1996-1960 10.11603/mie.1996-1960.2014.3 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3806/3525
|
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
|
|