Запис Детальніше

INTEGRAL DESCRIPTOR OF THE PRE-GRADUATE TRAINING OF MEDICAL DOCTORS FOR THE PROVIDING OF THE FIRST AID AS A RESULT OF PROBLEM SOLUTION ON APPLIED SYSTEM ANALYSIS

Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INTEGRAL DESCRIPTOR OF THE PRE-GRADUATE TRAINING OF MEDICAL DOCTORS FOR THE PROVIDING OF THE FIRST AID AS A RESULT OF PROBLEM SOLUTION ON APPLIED SYSTEM ANALYSIS
ИНТЕГРАЛЬНЫЙ ПОКАЗАТЕЛЬ КАЧЕСТВА ДОДИПЛОМНОЙ ПОДГОТОВКИ ВРАЧЕЙ ДЛЯ ОКАЗАНИЯ ПЕРВИЧНОЙ МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ КАК РЕЗУЛЬТАТ РЕШЕНИЯ ЗАДАЧИ ПРИКЛАДНОГО СИСТЕМНОГО АНАЛИЗА
ІНТЕГРАЛЬНИЙ ПОКАЗНИК ЯКОСТІ ДОДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ ДЛЯ НАДАННЯ ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ЯК РЕЗУЛЬТАТ РОЗВ'ЯЗКУ ЗАДАЧІ ПРИКЛАДНОГО СИСТЕМНОГО АНАЛІЗУ
 
Creator Selskyy, P. R.; ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
 
Description The article describes an implementation experience of the innovative assessment methods at the I. Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical University. The method of comparative analysis of the quality of the pre-graduation training of medical doctors in different investigational groups is proposed. In order to develop the integral descriptor of the training quality of the medical professionals for the job at the primary level of healthcare and medical treatment, the Saati method of hierarchies analysis was used as a result of the problem solution on the applied system analysis. The developed descriptor can be used for individual student, entire course, faculty, university, or for the corresponding entity as a whole.
В статье рассмотрен опыт внедрения инновационных оценочных методик в Тернопольском государственном медицинском университете имени И. Я. Горбачевского. Предложена методика сравнительного анализа качества додипломной подготовки врачей в разных группах исследования. Для разработки интегрального показателя качества подготовки специалистов для работы на первичном уровне оказания медицинской помощи использован метод анализа иерархий Саати как результат решения задачи прикладного системного анализа. Указанный показатель может быть применен в отношении отдельного студента, курса, факультета, университета или отрасли в целом.
В статті висвітлено досвід впровадження інноваційних оцінювальних методик у Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського. Запропоновано методику порівняльного аналізу якості додипломної підготовки лікарів у різних групах дослідження. Для розробки інтегрального показника якості підготовки фахівців для роботи на первинному рівні надання медичної допомоги використано метод аналізу ієрархій Сааті як результат розв'язку задачі прикладного системного аналізу. Зазначений показник може бути застосований щодо окремого студента, курсу, факультету, університету чи галузі в цілому.
 
Publisher Ternopil State Medical University
 
Contributor


 
Date 2015-10-20
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/5000
10.11603/mie.1996-1960.2015.3.5000
 
Source Medical Informatics and Engineering; № 3 (2015)
Медицинская информатика и инжинерия; № 3 (2015)
Медична інформатика та інженерія; № 3 (2015)
1996-1960
10.11603/mie.1996-1960.2015.3
 
Language ukr
 
Relation http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/5000/4605
 
Rights ##submission.copyrightStatement##