Запис Детальніше

LOGIC OF DECISION-MAKING IN ASSESSING THE EFFECTIVENESS OF HEALTH INSURANCE - THE PRINCIPLES OF COMPARATIVE ANALYSIS

Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title LOGIC OF DECISION-MAKING IN ASSESSING THE EFFECTIVENESS OF HEALTH INSURANCE - THE PRINCIPLES OF COMPARATIVE ANALYSIS
ЛОГИКА ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ ПРИ ОЦЕНКЕ ЭФФЕКТИВНОСТИ МЕДИЦИНСКОГО СТРАХОВАНИЯ - ПРИНЦИПЫ СОПОСТАВИТЕЛЬНОГО АНАЛИЗА
ЛОГІКА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ В ОЦІНЮВАННІ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ - ПРИНЦИПИ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ
 
Creator Dzhundubaieva, S. O.; Страхова медична компанія АТ КК ЗіМС «Інтертіч», Казахстан
 
Description The problems of i mproving t h e health insurance business through th e use of technology monitoring performance analysis of the insurance company are discusse d. It was used the coefficients of consistency trend; the waiting for the results coefficients, etc. The main indicators for monitoring were integral characteristics, such as compliance with diagnostic and treat ment protocols. Particular attention is paid to the perfor mance of dissatisfaction with patients. There was investigated t h e q uality of medical care in 5000 patients with 135 enterprises. It was discusse d the causes and conse quences of cases of improper medical care as a result of non-compliance with its quantity or quality and the prospects of t he use of information - m at hematical strategies to assess trends in non-compliance by existing standards and protocols. It was marked proportion of diagnostic and therapeutic measures carried out not in full due to reasons beyond the control of the doctor and led to a deterioration of the patient’s condition and lengthening the period of treat ment.
Рассмотрены вопросы совершенствования медицинской страховой деятельности путем использования технологий мониторингового анализа показателей деятельности страховой компании. Использовались коэффициенты согласованности трендов, коэффициенты ожидания результатов и т.д. Основными показателями мониторинга служили интегральные характеристики, например, соблюдение протоколов диагностики и лечения. Особое внимание обращено на показатели неудовлетворенности пациентов. Исследовано качество оказания медицинской помощи у 5000 пациентов со 135 предприятий. Рассмотрены причины и следствия случаев ненадлежащего оказания медицинской помощи в результате несоблюдения ее объемов или качества.Проанализирован ы перспективы использования информационно - математической стратегии для оценки трендов несоответствия помощи существующим стандартам и протоколам. Отмечен удельный вес диагностических и лечебных мероприятий, проведенных не в полном объеме, по причинам, зависящим от врача и приведших к ухудшению состояния пациента и удлинению сроков лечения.
Розглянуто питання вдосконалення медично страхово діяльності шляхом використання технологі мониторингового аналізу показників діяльності страхово компані. Використовуються коефіцієнти погодженості трендів, коефіцієнти очікування результатів тощо. Основними показниками моніторингу слугували інтегральні характеристики, на кшталт дотримання протоколів діагностики та лікування. Особливу увагу звернено на оцінювання задоволеності пацієнтів.
 
Publisher Ternopil State Medical University
 
Contributor


 
Date 2015-05-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3825
10.11603/mie.1996-1960.2014.4.3825
 
Source Medical Informatics and Engineering; № 4 (2014)
Медицинская информатика и инженерия; № 4 (2014)
Медична інформатика та інженерія; № 4 (2014)
1997-7468
1996-1960
10.11603/mie.1996-1960.2014.4
 
Language ukr
 
Relation http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/here/article/view/3825/3542
 
Rights ##submission.copyrightStatement##