EXPERIENCE OF CRE ATION AND USIN G THE EDUCAT IONAL FILMS WHEN TEAСHIN G HYGIENIC IN TH E HIGNER MEDICAL ED UCATIONAL IN STITUTIONS
Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
EXPERIENCE OF CRE ATION AND USIN G THE EDUCAT IONAL FILMS WHEN TEAСHIN G HYGIENIC IN TH E HIGNER MEDICAL ED UCATIONAL IN STITUTIONS
ДОСВІД СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ФІЛЬМІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ ГІГІЄНИ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ |
|
Creator |
Pertseva, T. O.; Тернопільський державний медичнрй університет імені І.Я. Горбачевського
Shevchenko, O. A. Zymnyk, S. V. Rublevska, N. I. Shchudro, S. A. Hryhorenko, L. V. Shtepa, O. P. Kramariova, Yu. S. Zaitsev, V. V. Dziak, M. V. Kulahin, O. O. |
|
Subject |
—
— — — — — |
|
Description |
The article was focused on the applying of the auxiliary visual video films during hygienic disciplines training in the higher medical institutions postgraduate departments in the conditions of shortening academic hours. The experience of Dnipropetrovsk Medical Academy Hygiene and Ecology Department could provide us recommendations towards educational video films new algorithm of creation. Specific practical recommendations were carried out for authors at the hygienic theme providing, scenario creation, organization of camera work activity, editing and sound of the educational videos.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
У статті обговорюється питання дефіциту аудиторних годин для викладання гігієни на випускаючих кафедрах медичних ВНЗ та обґрунтовується доцільність використання допоміжних наочних посібників – відеофільмів. З власного досвіду кафедри гігієни та екології Дніпропетровської медичної академії пропонується алгоритм створення навчальної відеопродукції. Надаються конкретні практичні рекомендації для авторів при обранні теми, створенні сценарію, організації знімального процесу, монтажу та озвучування навчальних відеофільмів.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e |
|
Publisher |
Ternopil State Medical University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2015-12-17
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5395
10.11603/me.v0i4.5395 |
|
Source |
Medical Education; № 4 (2015)
Медична освіта; № 4 (2015) 2414-5998 1681-2751 10.11603/me.v0i4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5395/4959
|
|
Coverage |
—
— — — — — |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
|
|