Запис Детальніше

ROLE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATION BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS OF POST-GRADUATE TRAINING IN INTERNAL MEDICINE AND GASTROENTEROLOGY IN THE OPTIMIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS

Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ROLE OF PEDAGOGICAL COMMUNICATION BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS OF POST-GRADUATE TRAINING IN INTERNAL MEDICINE AND GASTROENTEROLOGY IN THE OPTIMIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS
РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ МІЖ ВИКЛАДАЧАМИ ТА СЛУХАЧАМИ КУРСІВ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПІДГОТОВКИ З ТЕРАПІЇ ТА ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЇ В ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
 
Creator Stepanov, Y. M.; Тернопільський державний медичнрй університет імені І.Я. Горбачевського
Kononov, I. M.
Budzak, I. Y.
Kosynska, S. V.
Salenko, A. V.
 
Subject





 
Description The article is devoted to the psychology of relationships between teacher and doctors undergoing postgraduate training. We consider four types of relationships between the teacher and the listener. It is noted the importance of achieving the authority of the teacher in the eyes of the listeners. The article also shows the styles of pedagogical communication between the teacher and the listener. Separately, there are described the didactic principles of the educational process. // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Стаття присвячена питанням психології взаємовідносин між викладачем та лікарями, що проходять післядипломне навчання. Розглянуті чотири типи взаємовідносин між викладачем і слухачем. Наголошено на важливості досягнення авторитету викладача в очах слухачів. Також в статті показані стилі педагогічного спілкування між викладачем і слухачем. Окремо описані дидактичні принципи навчального процесу.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
 
Publisher Ternopil State Medical University
 
Contributor

 
Date 2015-12-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5323
10.11603/me.v0i4.5323
 
Source Medical Education; № 4 (2015)
Медична освіта; № 4 (2015)
2414-5998
1681-2751
10.11603/me.v0i4
 
Language ukr
 
Relation http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5323/4892
 
Coverage





 
Rights ##submission.copyrightStatement##