PROBLEMS Of TEACHING OF GENERAL PRACTICE – FAMILY MEDICINE iN ENGLISH TO FOREIGN STUDENTS
Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
PROBLEMS Of TEACHING OF GENERAL PRACTICE – FAMILY MEDICINE iN ENGLISH TO FOREIGN STUDENTS
ДЕЯКІ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ЗАГАЛЬНА ПРАКТИКА – СІМЕЙНА МЕДИЦИНА” СТУДЕНТАМ VI КУРСУ МІЖНАРОДНОГО ФАКУЛЬТЕТУ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ |
|
Creator |
Hrytsay, H. V.; Тернопільський державний медичнрй університет імені І.Я. Горбачевського
|
|
Subject |
—
— — — — — |
|
Description |
The article considers the certain methodical peculiarities and specific questions of teaching general practice – family medicine to English-speaking students. On the basis of experience the pathways of solving these problems are suggested to be. Using the combination of writing text with scheme, figure and presentation lead to better studying of material and solving situational tasks. Some difficulties arose because of perception of teacher’s speech by students. During examination of patients they needed of teacher’s translation. We offer next measures for solving these problems: active creation of study manuals on English language, with theoretical material according to working program, update and improve tests and situational tasks database, creation of notebook for practical lessons.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Стаття розглядає методичні особливості та проблеми викладання дисципліни “Загальна практика – сімейна медицина” студентам VI курсу міжнародного факультету англійською мовою. На підставі досвіду викладання наведені заходи щодо вирішення цих проблем: активізація роботи по створенню навчально-методичних посібників англійською мовою, що містять теоретичний матеріал, відповідно до навчальної програми, оновлення та удосконалення бази тестових завдань і ситуаційних задач клінічної спрямованості, створення практикуму для практичних занять.// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e// o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "ojs.tdmu.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e |
|
Publisher |
Ternopil State Medical University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2015-12-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5358
10.11603/me.v0i4.5358 |
|
Source |
Medical Education; № 4 (2015)
Медична освіта; № 4 (2015) 2414-5998 1681-2751 10.11603/me.v0i4 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/5358/4924
|
|
Coverage |
—
— — — — — |
|
Rights |
##submission.copyrightStatement##
|
|