Запис Детальніше

THE INFLUENCE OF CONTROL-STUDYING PROGRAMS ON THE SUCCESS OF STUDENTS OF HIGHER MEDICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF THE I-II LEVELS OF ACCREDITATION IN STUDYING OF THE SUBJECT "SURGERY"

Наукові журнали Тернопільського державного медичного університету імені І.Я.Горбачевського

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE INFLUENCE OF CONTROL-STUDYING PROGRAMS ON THE SUCCESS OF STUDENTS OF HIGHER MEDICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF THE I-II LEVELS OF ACCREDITATION IN STUDYING OF THE SUBJECT "SURGERY"
ВПЛИВ НАВЧАЛЬНО-КОНТРОЛЮЮЧИХ ПРОГРАМ НА УСПІШНІСТЬ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ І - ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ НИМИ ПРЕДМЕТА «ХІРУРГІЯ»
 
Creator Sabadyshyn, R. O.
Chyzhyshyn, B. Z.
Markovych, O. V.
Korobko, L. R.
Ryzhkovskyi, V. O.
Bondar, I. A.
 
Description There was held the research in the branch of using the control-studying multimedia programs in Surgery. The effectiveness of these programs in Surgery was checked during the research among the students of the "Medical Affair" department. The research took place during 2005-2010. 658 students from the "Medical Affair" department took part in the experiment. 350 of them were the students of the control groups and 328 - were the students of the experimental groups.The experimental work showed that the results in the experimental groups were higher than in control ones. Student of the experimental groups improved their knowledge, abilities and professional skills in Surgery. The students of experimental groups improved their analytic, synthetic and logical capabilities.
Проведені дослідження із використанням навчально-контролюючих мультимедійних програм із хірургії. У процесі цього дослідження перевірено ефективність використання даних програм при вивченні хірургії на відділенні «Лікувальна справа». Дослідження проводили протягом 2005 — 2010 навчальних років. Експериментом було охоплено 658 студентів відділення «Лікувальна справа», з них 330 — студенти контрольних і 328 — експериментальних груп.Експериментальна робота показала, що результати у експериментальних групах виявилися вищими за аналогічні результати у контрольних групах, а саме підвищилися рівні засвоєння знань, опанування професійними вміннями та навичками. У студентів експериментальної групи покращилися аналітичні, синтетичні та логічні здібності.
 
Publisher Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського
 
Contributor

 
Date 2016-02-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/nursing/article/view/5823
10.11603/2411-1597.2011.2.5823
 
Source Nursing; № 2 (2011)
Медсестринство; № 2 (2011)
Медсестринство; № 2 (2011)
2411-1597
10.11603/2411-1597.2011.2
 
Language ukr
 
Relation http://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/nursing/article/view/5823/5336
 
Rights ##submission.copyrightStatement##