Запис Детальніше

Improving the Quality of Students Individual Work by Means of Computer Technology

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Improving the Quality of Students Individual Work by Means of Computer Technology
Повышение качества самостоятельной работы учащихся средствами компьютерных технологий
Підвищення якості самостійної роботи учнів засобами комп’ютерних технологій
 
Creator Сушенцев, Олександр Олександрович
Сушенцева, Лілія Леонідівна
 
Description  The purpose of this notice is substantiation of ways to improve the quality of individual work of pupils by means of ICT and provision on that basis, partial "distancing" students from teachers. It is, in fact, the integration of distance learning technologies, in particular in its form, which is known as "distributed learning", in a stationary system of education. This will resolve the issue of clear planning individual work of students and timely monitoring of the current quality of their performance.
Цель данного сообщения состоит в обосновании путей улучшения качества организации самостоятельной работы учащихся средствами ИКТ и обеспечение на этой основе частичного «дистанцирования» учеников от учителей. Речь идет фактически об интегрировании технологии дистанционного обучения, в частности в том его варианте, который известен под названием «распределенное обучение», в систему стационарной образования. Это позволит решить вопрос четкого планирования самостоятельной работы учащихся и своевременного текущего контроля качества их выполнения.
Одним з пріоритетів сучасної політики в організації вищої освіти в Україні є пошук шляхів інтенсифікації самостійної роботи учнів різних навчальних закладів у світлі вимог Болонського процесу. Якісно організована самостійна робота дозволяє скоротити частку аудиторних занять без втрати ефективності навчально-виховного процесу.Мета даного повідомлення полягає в обґрунтуванні шляхів поліпшення якості організації самостійної роботи учнів засобами ІКТ і забезпечення на цій основі часткового «дистанціювання» учнів від учителів. Йдеться, фактично, про інтегрування технології дистанційного навчання, зокрема у тому його варіанті, який відомий під назвою «розподіленого навчання», у систему стаціонарної освіти. Це дозволить вирішити питання чіткого планування самостійної роботи учнів та своєчасного поточного контролю якості їх виконання.Розробка завдань для самостійної роботи учнів базується на наступних методологічних принципах, що відбивають закономірності перебігу пізнавальних процесів і забезпечують глибоке засвоєння матеріалу.1. Урахування структури і особливостей функціонування семантичної пам’яті людини, мінімальними «одиницями» збереження інформації в якій є: поняття; диференційні ознаки, що відрізняють одне поняття від іншого, та взаємозв’язки між поняттями (як ієрархічні, так і лінійні).2. Спирання при розробці навчальних матеріалів на основні форми упорядкування інформації у семантичній пам’яті:– категоріальне кластування (з урахуванням внутрішньо поняттєвих зв’язків: поєднання більш широких, абстрактних понять – з більш вузькими, конкретними поняттями);– угрупування понять за лінійними ознаками (з урахуванням міжпоняттєвих зв’язків);– об’єднання понять у мережі (що належить до певної галузі знань).3. Застосування при розробці навчальних матеріалів різних типів когнітивних структур:– прототипів (комбінацій типових сенсорно-візуальних рис понять);– фреймів (схематичних образів стереотипізованих пізнавальних ситуацій, у яких відбиваються їх постійні характеристики);– сценаріїв (структур, що відбивають часову послідовність подій);– класифікаційних схем (ієрархічно організованих угрупувань співвіднесених понять);– ідеографічних посилань (ієрархічно і лінійно організованих угрупувань понять).4. Урахування різноманіття форм ментальних репрезентацій досвіду пізнання («картини» світу): сенсорно-образної; дійової; символьної (знакової); графічно-просторової; вербальної (словесної); категоріальної (абстрактно-поняттєвої); метафоричної (узагальнено образної).5. Стимулювання «перекодування» (перетворення) навчальної інформації з одних форм її ментальної репрезентації в інші з метою забезпечення потрібної глибини переробки інформації як необхідної передумови її усвідомленого засвоєння.6. Реалізація в процесі навчання основних пізнавальних парадигм типів: феномен – його ознаки – його зв’язки; родо-видової; системної.7. Створення трьох основних «баз знань», що відбивають структуру експертного знання:– розгалуженої бази концептуальних знань;– автоматизованої системи процедуральних знань;– усвідомленої бази виконавчих знань (вмінь застосовувати знання для вирішення професійно-орієнтованих задач).
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2013-11-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/30
 
Source New computer technology; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 57-58
Новые компьютерные технологии; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 57-58
Новітні комп'ютерні технології; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 57-58
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/30/23
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology