Методично-інформаційний пакет як заcіб підвищення ефективності підготовки фахівців
Журнал "Новітні комп'ютерні технології"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Методично-інформаційний пакет як заcіб підвищення ефективності підготовки фахівців
Methodological information package as the way to improve training Методически-информационный пакет как средство повышения эффективности подготовки специалистов |
|
Creator |
Вінник, Олена Олександрівна
Придатько, Світлана Павлівна Ушакова, Тетяна Олександрівна |
|
Description |
Входження України до Болонського процесу вимагає перегляду якості освітніх послуг, які надають вищі навчальні заклади. Ключовою сьогодні є проблема модернізації і запровадження інноваційно-дослідницьких засад, які спроможні забезпечити учасникам навчально-виховного процесу умови для розвитку природних задатків, творчої активності, реалізації соціальних потреб.Поступові зміни освітньої системи України повинні базуватися на сучасних інформаційних технологіях і «… звільняти, а не підкоряти уми, виховувати людей, які б ставили запитання, а не вузьких і бездумних конформістів, прищеплювала б мораль, яка б підкріплювала свободу, а не мораль, яка б затуманювала розум і не давала виходу в життя новим чи альтернативним ідеям» [1].Сучасний ринок пропонує широкий спектр літератури для вивчення різних дисциплін, але не кожен студент має можливість, а іноді й бажання придбати будь-яку книгу. Для одержання інформації молодь віддає перевагу електронним джерелам. Саме тому у Красноармійському індустріальному інституті ДонНТУ розробляється і готується до впровадження методично-інформаційний пакет дисципліни «Інформатика та комп’ютерна техніка» для студентів економічних спеціальностей.Дослідження з впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу [2] дають можливість стверджувати, що більшість навчальних закладів не в повній мірі готові застосувати її, тому що існує лише оболонка системи, а стержень, тобто методична база, не адаптована до вимог кредитно-модульної системи.Пропонована структура курсу «Інформатика та комп’ютерна техніка» враховує всі необхідні положення, рекомендовані типовою програмою Міністерства освіти і науки України, але удосконалена з урахуванням переходу на кредитно-модульну систему організації навчального процесу.Програму курсу розбито на чотири модулі: два модулі у першому семестрі, два у другому. Перший модуль включає теми: «Основи інформатики. Операційна система Windows», другий – «Текстовий процесор MS Word. Системи створення презентацій MS PowerPoint»; третій – «Основи алгоритмізації. Візуальне програмування у середовищі Visual Basic 6.0»; четвертий, останній модуль містить тему: «Візуальне програмування у середовищі Visual Basic 6.0.».Методично-інформаційний пакет містить: лекційний матеріал, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та індивідуальних завдань, теми для самостійного опрацювання матеріалу, а також перелік питань, тести для підготовки до заліку та іспиту.Кінцевим результатом роботи студентів по кожному модулю є тестування. Продовжуємо працювати над тим, щоб тести, які пропонуються студентам відповідали загально-дидактичним, методичним і текстологічним вимогам:стимулювали пізнавальну діяльність;сприяли інтересу до вивчення даного матеріалу і навчальної діяльності загалом;активізували мислення;спонукали до творчості;розвивали інтелектуальний потенціал.Оцінки, отримані студентами, записуються в окремі файли для викладача і студента. Файл студента крім оцінки містить назви тем, які потребують доопрацювання. Таким чином, після тестування студенти мають можливість краще підготуватися до заліку чи іспиту, а викладач проаналізувати свою роботу.Цілісна система заходів та якісна і ефективна організація навчального процесу в нових умовах пожвавить навчальний процес та підвищить якість підготовки фахівців. Використання інформаційних та телекомунікаційних технологій при організації навчально-виховного процесу та впровадження кредитно-модульної системи є запорукою конкурентоспроможності випускників вищих навчальних закладів на ринку праці.
The structure of course "Computer Science and Computer Engineering" is proposed in this article. It is improved considering switching to credit-modular system in educational process. An integrated system of activities and effective organization of the educational process in new environment will intensify the educational process and improve the quality of training. The use of information and communication technologies in the educational process and the introduction of credit-modular system is the key to the competitiveness of graduates in the labor market. Предлагается структура курса «Информатика и компьютерная техника», которая учитывает все необходимые положения, рекомендованные типовой программе Министерства образования и науки Украины, но усовершенствована с учетом перехода на кредитно-модульную систему организации учебного процесса.Целостная система мер и эффективная организация учебного процесса в новых условиях оживит учебный процесс и повысит качество подготовки специалистов. Использование информационных и телекоммуникационных технологий при организации учебно-воспитательного процесса и внедрение кредитно-модульной системы является залогом конкурентоспособности выпускников вузов на рынке труда. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-10-25
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/3
|
|
Source |
New computer technology; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 07-08
Новые компьютерные технологии; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 07-08 Новітні комп'ютерні технології; Vol 4 (2006): Problems of training and retraining of IT specialists; 07-08 2309-1460 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/3/5
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 New computer technology
|
|