Запис Детальніше

Навчання основам алгоритмізації та програмування в загальноосвітній школі

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Навчання основам алгоритмізації та програмування в загальноосвітній школі
Learning the basics of algorithms and programming in secondary schools
Обучение основам алгоритмизации и программирования в общеобразовательной школе
 
Creator Атаман, Тетяна Леонідівна
 
Description Одна із задач сьогодення полягає в постійному збільшенню мінімального об’єму знань, необхідного кожній людині. Зміст матеріалу для вивчання в загальноосвітній школі збільшується, але час, відведений на навчання залишається обмеженим. Орієнтація навчання в старших класах загальноосвітньої школи на одержання профорієнтації призводить до профільного навчання, що дозволяє враховувати індивідуальні інтереси учнів.При підготовці в галузі інформатики учнів загальноосвітніх шкіл виділяють 8 профілів навчання, в основу яких покладений основний – універсальний профіль [1; 2]. Реалізація профільного навчання інформатики у 10–11 класах забезпечується поширенням універсального профілю системою курсів за вибором (за рахунок варіативного компонента), які складаються з невеликих за змістом навчальних модулів. За кожним профілем існує програма з інформатики, що рекомендована Міністерством освіти і науки України. За універсальним профілем в одинадцятому класі заплановане вивчення теми “Основи алгоритмізації та програмування”. Таким чином, за кожним профілем в програмі обов’язково є тема “Основи алгоритмізації та програмування”. Кількість годин, що відведено для вивчення цієї теми та зміст [3; 4] варіюється в залежності від обраного профілю навчання інформатики. Так, в базовому універсальному профілю це лише 12 годин.Виходячи з кількості годин, що відведено на викладання цієї теми, а також з основних задач курсу інформатики взагалі [2], можна зробити висновок, що наявність теми “Основи алгоритмізації та програмування”, з одного боку, та обмеженість часу на ефективне оволодіння матеріалом цієї теми учнями, з іншого боку, складає протиріччя. Це обумовлює актуальність дослідження шляхів вдосконалення методики підготовки майбутніх вчителів інформатики до викладання теми “Основи алгоритмізації та програмування”, а також можливостей інтенсифікації навчання основам алгоритмізації та програмування в загальноосвітній школі.Таким чином, об’єктом цього етапу дослідження є викладання основ алгоритмізації та програмування в загальноосвітній школі, а предметом – інтенсифікація навчання базових тем шкільного курсу інформатики в умовах обмеженого часу. Мета дослідження цього етапу – підвищення ефективності навчання інформатики в загальноосвітній школі.В роботі розкриті наступні питання:1. Обґрунтовано формування змістовного компоненту розкриття розділу шкільного курсу інформатики “Основи алгоритмізації та програмування”.2. Запропонований план реалізації електронної підтримки навчання розділу “Основи алгоритмізації та програмування”.3. Сформована гіпотеза інтенсифікації навчання основам алгоритмізації та програмування в загальноосвітній школі, яка полягає в наступному: використання єдиної електронної підтримки викладання основ алгоритмізації та програмування в школі та педагогічному ВНЗ з диференційованими завданнями та тестами розвиває систему компетентності учнів.В роботі надається опис системи компетентності учнів, що формується за результатами використання єдиної електронної підтримки викладання основ алгоритмізації та програмування в школі та педагогічному ВНЗ.Робота ведеться відповідно до сформованого плану експериментального дослідження в межах НДР кафедри прикладної математики та інформатики ПДПУ ім. К.Д. Ушинського [5].
This paper describes the system of students competences that was formed as a result of using system of algorithms and programming support in school and pedagogical university.Work is conducted in accordance with the established plan of experimental research within the research department of applied mathematics and computer science SUSPU named after K. D. Ushynsky.
В работе дается описание системы компетентности учащихся, формируется по результатам использования единой электронной поддержки преподавания основ алгоритмизации и программирования в школе и педагогическом вузе.Работа ведется согласно сформированного плана экспериментального исследования в рамках НИТ кафедры прикладной математики и информатики ПГПУ им. К.Д. Ушинского.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2013-11-01
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/48
 
Source New computer technology; Vol 5 (2007): Problems of training and retraining of IT specialists; 03-04
Новые компьютерные технологии; Vol 5 (2007): Problems of training and retraining of IT specialists; 03-04
Новітні комп'ютерні технології; Vol 5 (2007): Problems of training and retraining of IT specialists; 03-04
2309-1460
 
Language rus
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/48/41
 
Rights Copyright (c) 2014 New computer technology